تجهیز بیمارستان کارون گتوند با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر شبکه بهداشت و درمان گتوند از تجهیز بیمارستان کارون این شهرستان به وسایل و دستگاه‌های پزشکی با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هومن کلانتری مدیر شبکه بهداشت و درمان گتوند با اشاره به تجهیز بیمارستان کارون این شهرستان به وسایل و دستگاه‌های پزشکی با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار گفت: بخش آی سی یو ICU (مراقبت‌های ویژه) این بیمارستان تجهیز شد.

او با بیان اینکه تجهیزات بیمارستانی تامین شده شامل؛ ۱۲ تخت ویژه، ۱۲ دستگاه ساکشن، ۱۲ دستگاه مانیتور مخصوص و ۵ دستگاه ونتیلاتور است، افزود: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش آی سی یو ICU (مراقبت‌های ویژه) بیمارستان کارون شهرستان گتوند موردنیاز است که در اسفند ماه امسال مناقصه این بخش برگزار می‌شود.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی گتوند راه اندازی بخش سی سی یو CCU (مراقبت‌های ویژه) را از مطالبات مهم شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجوز راه اندازی این بخش را صادر کرده که در مرحله جانمایی و تاییدیه نقشه است.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان گتوند با بیان اینکه مقدمات و موافقت راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان کارون این شهرستان نیز با پیگیری‌های انجام شده از کمیسیون دانشگاه گرفته شده و منتظر تایید نهایی و پیگیری در سطح وزارت است، ادامه داد: بخش زیادی از اعزام بیماران برای انجام سی تی اسکن بوده اند که اگر این بخش در گتوند راه اندازی شود، نیازی به اعزام به شهر‌های همجوار نخواهد بود.

او به اخذ مجوز پرواز بالگرد در شرایط بحرانی برای جابجایی بیماران اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری مرکز اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۲ مورد امدادرسانی در گتوند صورت گرفته است، ضمن اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به کلینیک متخصصان این بیمارستان اختصاص یافته و این کلینیک روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مراجعه کننده پذیرش و با تعرفه دولتی خدمات دریافت می‌کنند.

هومن کلانتری با بیان اینکه برای نخستین بار خدمات چشم پزشکی با تعرفه دولتی در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: متخصص چشم پزشکی در کلینیک متخصصان آماده خدمت رسانی به شهروندان است، البته مجوز راه اندازی بخش تالاسمی در گتوند صادر شده و این بخش با ظرفیت ۴ تخت در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

او به اخذ مجوز جذب ۱۹ نیرو در شهرستان گتوند با آزمون استخدامی اشاره و تصریح کرد: امید است با پیگیری و حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان روند پیشرفت در این حوزه ادامه داشته باشد تا در زمینه بهداشت و درمان از شهر‌های همجوار مستقل شده و نیازی به اعزام بیماران نداشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.