فعالیت روز بازار‌ها و بوم گردی‌های فردوس همچنان ممنوع

فرماندار فردوس گفت:با وجود کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در این شهرستان، روز بازار‌ها و بوم گردی‌ها هنوز اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، فرماندار فردوس امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: بازگشایی روز بازار‌ها و بوم گردی‌ها منوط به اعلام نظر شبکه بهداشت و درمان است و در صورت موافقت، اولویت با فروشندگان شهرستان است.

حلاج مقدم افزود: باید مکان خاصی مشخص شود تا میوه مورد نیاز مردم با رعایت دستور العمل‌ها عرضه شود.

او درخصوص بازگشایی مدارس هم بیان کرد:در این زمینه تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم و تصمیم دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش برای ما ملاک است و باید مد نظر قرار گیرد.

اوضاع شکننده کرونا در فردوس!

فرماندار فردوس همچنین با تاکید بر استمرار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود:هر چند با همکاری مردم و اصناف شاهد فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا هستیم، اما وضعیت کنونی شکننده است و در صورت کاهش حساسیت‌ها و عادی انگاری ممکن است با پیک خطرناک تری مواجه شویم.

حلاج مقدم به روز‌های سخت آبان اشاره و بیان کرد: برخی روز‌ها شاهد ابتلای بیش از ۵۰ نفر به کرونا بودیم که ۲۰ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شدند و کمبود تخت به شدت احساس می‌شد.


بیشتر بخوانید

  • خراسان جنوبی امروز بدون فوتی کرونا

او تاکید کرد: برای حساس سازی جامعه می‌بایست روابط عمومی ادارات و شبکه بهداشت و درمان همچنان هشدار‌های بهداشتی را به مردم بدهند و رعایت شیوه نامه‌ها را یادآور شوند.

در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان فردوس همچنین مصوب شد تمام ادارات و نهاد‌ها برای برگزاری جلسات، حداقل یک هفته تا ۱۰ روز قبل، از شبکه بهداشت و درمان مجوز کتبی دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.