ریزش بورس و سبد‌های سهامی که سبز شدنی نیست

با قرمز شدن چراغ‌های سبز بورس، سبد‌های سهام خالی و امید‌ها نا امید شد، اما همچنان امید‌ی به روز‌های سبز بورس هست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،ایزد خواه نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع خوب فعالیت‌های بورسی در ابتدای کار، گفت: دخالت‌های دولت و قاعده گذاری‌های ناقصی که در بورس اتفاق افتاد عده‌ای را به خاک سیاه نشاند و بورس را دچار اختلال کرد.

او افزود: دولت شروع کننده و تضمین کننده ورود مردم به عرصه بورس بود و حالا باید جوابگو باشد.

ایزد خواه بیان کرد:بورس یک بازار رها و آزاد نیست و بایستی معاملاتی که به صورت حقوقی انجام می‌شود بر مبنای پایه گذاری مالی باشد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهادی که برای رفع مشکل بورس از طریق برداشت وجه از صندوق ذخیره ارضی کشور مطرح شده است، عنوان کرد: این پیشنهاد راه حل اساسی نیست و مانند مسکنی می‌ماند که درد بورس را اندکی تسکین خواهد داد.

او چاره را در باز کردن پای صنایع کوچک و حتی دانش بنیان به بازار بورس دانست و ادامه داد: ارزش دهی به شرکت‌های کوچک، متوسط و نوپا و هدایت آن‌ها برای پا گذاشتن به بازار بورس می‌تواند کلید گشایشی در بورس باشد.

ایزد خواه شرایط فعلی بورس و رفتار دولت را امید بخش ندانسته و اظهار کرد: امیداریم مجلس دخالت قوی‌ای را در عرصه بورس داشته، با متخلفین برخورد و اعتماد از دست رفته مردم را باز گرداند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.