گرانی مسکن در کنگان غوغا می‌کند

امام جمعه کنگان گفت: گرانی مسکن در این شهر غوغا می‌کند، دستگاه‌های نظارتی و مسئول اجازه ندهند برخی افراد غیرکارشناسی قیمت ملک را بالا ببرند.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ۷ بهمن روز گمرک بیان کرد: بعد از سالیان سال هنوز وضعیت ته لنجی ساماندهی نشده است، اگر آزاد و قانونی است چرا گاهی به بهانه قاچاق جلوی آن گرفته می‌شود؟ لازم است دولت با ورود جدی این مهم را قانونمند و نظام‌مند کند.

او ادامه داد: پیشنهاد و انتظار مردم این است که عوارض گمرکی پس از واریز به خزانه کل در همان شهر و صرف اموری مانند اسکله آن شهر شود.

خطیب نماز جمعه کنگان به محدودیت سفر‌ لنج‌ها اشاره کرد و گفت: با سالی دو سفر، قشر زحمتکش ملوان چگونه زندگی اش را در طول سال اداره کند.

محمودی با اشاره به گرانی افسار گسیخته در کشور، افزود: با بالا رفتن قیمت دلار قیمت کالا هم سیر صعودی داشت، اما چرا اکنون که قیمت دلار سیر نزولی دارد تغییری در قیمت کالا‌ها صورت نگرفته است که این مسئله هیچ توجیهی ندارد و مسئولان به ویژه دستگاه‌های نظارتی باید این معضل را برطرف کنند.

او همچنین با بیان اینکه گرانی زمین و مسکن در کنگان غوغا می‌کند، بیان کرد:دستگاه‌های نظارتی و مسئول اجازه ندهند برخی افراد غیرکارشناسی و غیرقانونی قیمت ملک را در این شهر بالا ببرند.

امام جمعه کنگان گفت: پیشنهاد می‌شود زمین‌های راه و شهرسازی در اختیار نهاد‌های مربوط قرار گیرد و با قیمتی مناسب به افراد بدون مسکن داده شود یا با تشکیل تعاونی‌های مسکن و تغییر کاربری برخی زمین‌های زراعی در این منطقه، شهرک سازی انجام گیرد تا قدری قیمت‌ها شکسته شود.

محمودی همچنین با تشکر از برگزاری باشکوه مراسم عزای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عنوان کرد: با تصویب هفته شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان از ۲۴ بهمن (سالروز شهادت شهید سید حسن هاشمی) تا ۳۰ بهمن هفته فرهنگی این شهرستان نام گذاری شده است.

او با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، ادامه داد: ضمن برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی تلاش شود دستاورد‌های نظام و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی برای همگان به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

امام جمعه کنگان بر ضرورت تحکیم وحدت و همدلی سران قوا برای برون رفت کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.