رعب دشمنان و اطمینان دوستان، ثمره رزمایش نظامی

امام جمعه فهرج گفت: برگزاری رزمایش نیرو‌های نظامی، علاوه بر اینکه ارعاب بخش دشمن است، اطمینان بخش دوستان نیز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقاملایی، امام جمعه فهرج در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به رونمایی از ناو بندر راهبردی مکران گفت: ناو بندر مکران، یک شهر کوچک و سیار دریایی است که همزمان ۵ بالگرد و موشک‌های برد بلند قدیر با ۳۰۰ کیلومتر و موشک ابومهدی با برد هزار کیلومتر را با خود حمل می کند و این ناو، مجهز به انوع امکانات پشتیبانی از جمله بیمارستانی است.

 او با اشاره به رزمایش نیروهای نظامی افزود: این رزمایش در منطقه وسیعی از دریای عمان و سواحل مکران تا عمق اقیانوس هند و از سوی دیگر دریای مدیترانه، تنگه بسفر، تنگه باب المندر و کانال سوئز که جز سیطره این رزمایش بودند، برگزار شد. 

حجت الاسلام آقا ملایی بیان داشت: برگزاری این رزمایش، نشان می‌دهد که نیرو‌های ما از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند و قدرت بازدارندگی ما و خصوصا اقتدار موشکی ما رو به جلو است و توقف، نه کندی و بازگشت ندارد.

امام جمعه فهرج در ادامه تاکید کرد: برگزاری رزمایش نیرو‌های ما، علاوه بر اینکه ارعاب بخش دشمن است، اطمینان بخش دوستان نیز است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازار سرمایه دستخوش سیاست گذاری و مدیریت غلط شده است، بیان داشت: همه مسئولان باید بدانند مهم‌ترین شرط بالندگی و پشتوانه بازار سرمایه، اعتمادی است که سرمایه گذاران حقیقی به بازار دارند و این اعتماد، نباید به خاطر برخی از کار‌های اشتباه و بعضا دعوا‌های سیاسی و جریانی از بین برود.

حجت الاسلام آقا ملایی تصریح کرد: سرمایه گذاران حقیقی که با پول خرد وارد این بازار شده اند، احتمال دارد برای همیشه از آن خارج شوند و دیگر برنگردند.

او در ادامه تصریح کرد: مهم‌تر از هرچیز، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است که دچار آسیب خواهد شد و حق این مردم صبور و نجیب نیست که این گونه در تنگی و سختی معیشت و زندگی، دچار صدمات و شوک‌های ناشی از کم تدبیری‌ها و ناهماهنگی شوند.

امام جمعه فهرج در ادامه از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه به عنوان دو قوه نظارتی خواست با تدبیر و سنجیدگی و به دور از مواضع هیجانی  برای حمایت منطقی از مردم وارد عمل شده و به دولت کمک کنند و از دولت نیز خواست این کمک‌ها را مشتاقانه بپذیرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار تکمیل ساختمان مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی در شهرستان فهرج شد. 

حجت الاسلام آقا ملایی بیان کرد: اقدامات خوبی برای احداث مجتمع فرهنگی، از جمله بتن ریزی و نصب اسکلت آن انجام شده است. 

او از مسئولان استان کرمان و کشور  خواست: نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند و اعتبار ویژه برای تکمیل مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی در فهرج اختصاص دهند.

او همچنین از مسئولان خواست در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان اقداماتی صورت بگیرد و از خیران نیز خواست در این زمینه مشارکت کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار