ساخت مجتمع آموزشی خیرساز با رویکرد سبز در کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از ساخت یک باب مجتمع آموزشی شبانه روزی خیرساز با رویکرد سبز در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، گفت: یک باب مجتمع آموزشی خیرساز به همت خانواده مرحوم حسین بانگ توکلی در شهرکرمان در حال ساخت است که دانش آموزان ایتام، بدسرپرست و بی سرپرست در این مجتمع آموزشی تحصیل خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه ابن مجتمع آموزشی تمام خیری است، تصریح کرد: این مجتمع تحت نظر دفتر فنی و حوزه نظارت اداره کل نوسازی مدارس با طراحی معماری و رویکرد مدیریت سبز ساخته خواهد شد.

واعظی نژاد ضمن قدردانی از اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم حسین بانگ توکلی افزود: زمین این مجتمع آموزشی از سوی خیر نیکوکار حسین بانگ توکلی در زمان حیاتش وقف شده و تاکنون از ۷ هزار متر مربع فضای طراحی شده، ۳ هزار متر مربع آن تکمیل و آماده افتتاح و بهره برداری است.

او با اعلام اینکه خانواده خیر نیکوکار، حسین بانگ توکلی به امر تعیلم و تربیت اهمیت زیادی قائل هستند، بیان داشت: این خیرین نیکوکار، حتی به مسائل محیط زیستی هم اهمیت می‌دهند و نسبت به اجرای طراحی معماری مدیریت سبز در این مجتمع آموزشی تاکید فراوان دارند.

واعظی نژاد افزود: ساخت مدارس سبز یکی از اولویت‌های مهم نوسازی مدارس بوده که این مجتمع آموزشی را نیز در لیست مدارس سبز خود قرار داده است.

بهرامی مسئول ستاد مدیریت سبز اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در خصوص طراحی معماری و تاسیسات این مجتمع آموزشی گفت: رویکرد‌های مدیریت سبز مدارس به خوبی در ساخت این مجتمع آموزشی رعایت شده، به طوری که سیستم فاضلاب این مجتمع آموزشی، به صورت سیستم خاکستری اجرا شده تا بتوان از آب حاصل از روشویی، استحمام، ظرفشویی، آب باران برای آبیاری فضای سبز با توجه به گستردگی عرصه این مجتمع به مساحت ۱۴ هزار متر مربع استفاده کرد.

او افزود: استفاده از کلکتور‌های خورشیدی برای تامین آبگرم مصرفی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، عایق بندی ساختمان، حفظ و احیای شرایط طبیعی و گیاهان سایت، دسترسی آسان به شبکه حمل و نقل عمومی و تعیین محل پارک دوچرخه در سایت، پیش‌بینی تسهیلات با امکان استفاده مشترک برای برخی فعالیت ها، تبیین محلی در سایت برای جمع آوری و ذخیره سازی مواد قابل بازیافت از جمله رویکرد‌های مدیریت سبز این مجتمع آموزشی است که در ساخت این مجتمع به صورت حرفه‌ای و تخصصی رعایت شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه اجرای تاسیسات مدارس به صورت اصولی با طراحی سبز کمک زیادی به اصلاح الگوی مصرف می‌کند، تصریح کرد: فضای مناسبی برای نصب وسایل سرمایشی در این مجتمع تعبیه شده است، که اهداف کاهش مصرف انرژی، سهولت تهیه و نگهداری وسایل سرمایشی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار