ملاقات رئیس موساد و بایدن درباره برجام

یوسی کوهن قرار است طی سفری به واشنگتن، ضمن ملاقات با رئیس جمهور جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران با وی به رایزنی بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی «یوسی کوهن» رئیس موساد، قرار است ماه آینده سفری به واشنگتن داشته باشد.

هدف این سفر کوهن که به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، ملاقات با «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا و بحث درباره ایران خواهد بود.

بنابراین رئیس سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها اولین مقام این رژیم خواهد بود که با جو بایدن ملاقات می‌کند. او همچنین در نظر دارد با رئیس سی‌آی‌ای نیز دیداری داشته باشد.

این شبکه مدعی شده کوهن و تیم همراهش «تمامی اطلاعاتی که اسرائیل درباره ایران دارد را در اختیار بایدن قرار خواهند داد.»

همچنین به ادعای این شبکه تلویزیونی از شروطی که کوهن برای بازگشت آمریکا به برجام مطرح خواهد کرد «کاهش غنی‌سازی اورانیوم و تعداد سانترفیوژ‌های پیشرفته از سوی تهران، توقف پشتیبانی از گرو‌های تروریستی و به طور خاص حزب الله، کاهش حضور نظامی ایران به ویژه در عراق، سوریه و یمن، کاهش فعالیت خارجی علیه اسرائیل  و اجازه دسترسی کامل به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای» خواهد بود.

رژیم صهیونیستی در هراس این است که توافق برجام به گونه‌ای باشد که «ایران غنی‌ساز اورانیوم را در حالی که کمک مالی دریافت می‌کند ادامه دهد و اقتصاد خود را ترمیم کند.»

منابعی که نخواستند نامشان فاش شود به این شبکه خبری اعلام کردند «پیام‌هایی میان اسرائیل و دولت بایدن» رد و بدل شده است.

ماه گذشته نتانیاهو مدعی شد بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در دولت آتی آمریکا پیامد‌های ناگواری را در خاورمیانه رقم خواهد زد و گفت «اگر به سادگی به توافق هسته‌ای ایران بازگردیم، آنچه رخ می‌دهد این است که بسیاری از کشور‌های دیگر در خاورمیانه برای تجهیز به سلاح هسته‌ای شتاب خواهند کرد.»

دولت دونالد ترامپ در می‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که برغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۰۸:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
در این ورشکستگی اقتصادی و رکود شدید اقتصادی و فقر رو به گسترش در کف جامعه ایالات آمریکا جوبایدن در آب نوشیدن هم بر خود واجب میداند که از کارتل های اقتصادی حاضر در آمریکا و لابی صهیونیسم حتما و حتما اجازه کسب کند و بدون مجوز اسرائیل و لابی صهیونیسم دست به انجام هیچ کاری نزند تا آب باریکه اقتصادی جاری و ساری در دستان سرمایه داران صهیونیست آمریکانشین اسرائیلی رگ اقتصاد رو به احتضار آمریکا قطع نشود................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
آقا چرا این کرونا بیصاحاب یکم تو اسرائیل نمیره؟؟؟؟
چرا واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یوسی کوهن و بی بی باید کشته شوند
آخرین اخبار