بهره برداری از ۱۳ طرح منابع طبیعی در استان همدان به مناسبت دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: ۱۳ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری حدود ۷ میلیاردتومان، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۱۳ طرح منابع طبیعی در استان همدان به مناسبت دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح‌ها در وسعت پنج هزار و ۸۵۰ هکتار، بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و روزانه ۹ هزار نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

خزایی بیان کرد:در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام ۲ طرح و شهرستان‌های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه کپه کاری مراتع و بذرپاشی طرح‌های قابل بهره برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند افزود: اجرای این طرح‌ها به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد.

خزائی ادامه داد: توسعه جنگل با نهال در شهرستان‌های بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح‌های تاثیرگذار در حفظ منابع پایه آب وخاک هستند که از سال گذشته شروع شده اند و امسال در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: منابع طبیعی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.