سفری به شگفت انگیز‌ترین روستا‌های ایران

روستا‌های مازندران از لحاظ فرهنگ، اقلیم و مناظر حیرت انگیز از خاص‌ترین روستا‌های ایران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ماهفروزی کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه روستا‌های مازندران هم مانند روستا‌های کشور یه سری تفاوت‌ها و ویژگی‌های مشترکی باهم دارند، گفت:آن چیزی روستا‌های مازندران را متمایز و خاص می‌کند جدای از اقلیم و سنت‌های فرهنگی، ظرفیت‌هایی است که که در این روستا‌ها وجود دارد.

او افزود:مطمئنا روستا‌های مناطق بالادست و کوهستانی دارای ظرفیت‌هایی بوده که روستا‌های مناطق پایین دست از آن برخوردار نیستند و افراد هم به راحتی با سفر به این مناطق می‌توانند تفاوت روستا‌های جلگه‌ای و کوهستانی را متوجه شوند.

دکتر ماهفروزی با بیان اینکه  چون مناطق کوهستانی دارای دامپروری بوده و ظرفیت دامپروری هم بیشتر از ظرفیت کشاورزی در این مناطق است، گفت: در این مناطق صنایع دستی را که هماهنگ و متناسب با مناطق دامپرور بوده را هم دارا هستیم.

بیشتر بخوانید:

او افزود: بیشتر چیز‌هایی که ما در خانه‌های خود به عنوان موضوعات تزئینی مطرح می‌کنیم در روستا‌ها کاربرد داشته و جزو زندگی روستاییان است.

کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:مطمئنا این جاذبه‌ها جالب و خاص است که تفاوت های ویژه ای را بین  روستاهای مازندران و مناطق دیگر کشور ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار