فشار میدان گازی پارس جنوبی افت نکرده است

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس، اخبار منتشر شده درباره افت فشار گاز در پارس جنوبی را رد کرد و گفت: روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این میدان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با رد ادعا‌های مربوط به افت فشار مخزن مشترک پارس جنوبی بیان کرد: برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی امسال ۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

او افزود: بخشی از این افزایش تولید گاز، به تعمیر و وارد مدار شدن خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی و بخش دیگر به تکمیل عمده چاه‌های گازی پارس جنوبی از پارسال تاکنون مربوط می‌شود که در مجموع انجام این فعالیت‌ها، برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی نزدیک به ۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به ورود به فصل سرما، روزانه ۶۸۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود و دستیابی به سقف ظرفیت تولید، نیازمند هماهنگی بیشتر و برطرف کردن محدودیت‌ها است.

مشکین فام بیان کرد: افت فشار گاز در پارس جنوبی تا به امروز رخ نداده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سه یا چهار سال آینده، افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی به مرور آغاز می‌شود.

او به تمهیدات اندیشیده‌ شده برای برطرف شدن افت فشار گاز در میدان مشترک گازی با قطر نیز اشاره کرد و گفت: طراحی و مهندسی تأسیسات مربوط به فشار افزایی گاز در حال اجرا است و مباحث مربوط به تقویت فشار گاز را تا رسیدن به چارچوبی مشخص برای اجرا، با یکی از شرکت‌های داخلی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.