آشتی کیلکا‌ها با تور صیادان

حدود ۸ هزار تن ماهی کیلکا امسال از دریای مازندران صید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بر اساس گزارش سازمان شیلات کشور، ۱۲ هزار و ۵۳۰ تن ماهی کیلکا امسال در دریای خزر صید شده است که سهم مازندران ۷ هزار و ۹۳۳ تن و گیلان ۴ هزار و۵۹۷ تن بود.

اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به سهم ۶۳ درصدی مازندران از صید کیلکا ،گفت: سرانه صید هر شناور فعال ۱۷۰ تن بوده است.

او درباره قیمت فروش ماهی کیلکا نیز، گفت: میانگین قیمت عمده فروشی ماهی کیلکا امسال در اسکله هر کیلوگرم ۶ هزار تومان بوده در حالی که پارسال هر کیلو گرم از این ماهی به قیمت عمده فروشی ۴ هزار و ۱۰۰ تومان در اسکله فروش رفت.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: سه گونه کیلکا با نام‌های کیلکای چشم درشت، معمولی و آنچوی در دریای خزر صید می‌شود.

او افزود: جمعیت ماهی کیلکا در دریای خزر در سال ۷۸ با هجوم مهاجم شانه دار به شدت کاهش یافت و ترکیب گونه‌های ماهی کیلکا تغییر کرد به طوری که در گذشته ۹۰ درصد صید ماهیان کیلکا از گونه آنچوی بود، اما اکنون ۹۰ درصد صید مربوط به گونه معمولی است.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به این که ۹۰ درصد صید ماهیان کیلکا در کشور فرآوری و به پودر تبدیل می‌شود و ۱۰ درصد دیگر به مصرف تازه خوری می‌رسد، گفت: پودر این ماهی برای خوراک آبزیان پرورشی یا خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار