برگزاری کنگره سراسری ۱۷ هزار زن شهید و آزاده کشور در کرمان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به برگزاری کنگره سراسری ۱۷ هزار زن شهید و آزاده کشور در کرمان گفت: در استان کرمان ۶۰ زن شهید داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان صبح امروز در جلسه شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور جمعی از مسئولان استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با بمباران شدید ضدهویتی تبلیغات خود را تزریق می‌کند، گفت: تببین ایثار و شهادت با چند برنامه صوری محقق نمی‌شود و  اگر نجبیم اوضاع به هم می‌ریزد و حرف‌های ما بر نسل جوان اثر نمی گذارد. 

او با اشاره به اینکه کار‌های راهبردی درباره ایثارگران و نیز ترویج مکتب شهید سلیمانی باید بخشی از جلسه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد و باید هر گونه کار در حوزه ایثارگری را به مکتب شهید سلیمانی پیوند بزنیم؛ افزود: روح مردمی فرهنگ ایثار و شهادت هم نباید در تار و پود این جلسات اداری کم رنگ شود.

 زینی وند با اشاره به اینکه کارهایی در حوزه نمادسازی و المان سازی و توجه به زیارتگاه‌های شهدای گمنام  صورت گرفته است، بیان کرد: بدون شناخت مخاطب، نباید تولید المان و گفتمان کرد؛ زیرا ممکن است باعث سایش روحی شود.

او بیان کرد: المان سازی باید مبتنی بر مولفه‌های انقلاب اسلامی و ذائقه نسل جوان باشد و همین جا از المان سازی‌های انجام شده درباره شهید سلیمانی قدردانی می‌کنم که کار علمی روی آن‌ها صورت گرفته است.

استاندار کرمان بیان کرد: نماد‌های ایثارگری باید هنرمندانه طراحی شود و برازنده و زیبا باشد و اگر در اداره‌ای چنین نبود با فرمانداران و شهرداران برخورد خواهم کرد؛ زیرا شهدا قهرمانان ملی ما هستند.

او با اشاره به اجلاسیه بانوان ایثارگر و شهید که قرار است به میزبانی کرمان برگزار شود، تصریح کرد: با وجود اینکه برای فرهنگ ایثار و شهادت کارهای بسیاری صورت گرفته است؛ اما به طور مستقل به تبیین شان و جایگاه زنان در جنگ؛ حتی زنان این استان، پرداخته نشده است.

زینی وند با اشاره به اینکه با برگزاری نخستین هفته مقاومت در استان کرمان به مناسبت سالگرد سردار شهید سلیمانی ساختاری برای سال‌های آینده شکل گرفته است، گفت: برنامه‌هایی که برای سال آینده برنامه ریزی می‌شود باید در خارج از هفته مقاومت گنجانده شود؛ زیرا این هفته خود چهارچوب مشخصی دارد.

احمد گروئی ساردو، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: کنگره سراسری ۱۷ هزار زن شهید و آزاده کشور در کرمان  برگزار می‌شود. 

او با اشاره به تدارک  برنامه های مختلف به این مناسبت در سطح استان کرمان افزود: در استان کرمان ۶۰ زن شهید داریم.

گروهی بیان کرد: اجرای همایش ملی ایثار اجتماعی برای دومین سالگرد شهادت سردار  شهید قاسم سلیمانی در حال برنامه‌ریزی است. 

او با بیان اینکه ساخت مستند تلویزیونی شهدا با همکاری صدا و سیما در حال انجام است، تصریح کرد: ساخت ۵۲ مستند تلویزیونی شهدا در دستور کار قرار دارد. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به چاپ ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون سه جلد کتاب وصایای شهدای استان کرمان چاپ و از آن رونمایی شده است که امروز هم جلد چهارم کتاب وصایای شهدای استان کرمان رونمایی می‌شود.

او با بیان اینکه روز ۲۲ اسفند روز شهدا است و در این روز برنامه‌های خوبی در استان کرمان تدارک دیده شده است، افزود: در سال‌های گذشته عکس شهدا به‌ صورت کاشی در سطح شهر نصب شده است و تعدادی از این عکس‌ها آسیب دیده اند که نیاز است  تابلو‌ها ساماندهی و مرمت شوند که از شهرداری کرمان انتظار کمک و همکاری داریم.

فاطمه‌السادات حسینی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ۶٠  زن شهید، ۲۳ زن جانباز و دو آزاده زن داریم از انتشار فراخوان کنگره شهدای زن در سطح کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برگزار می شوند که قرار است در برنامه های کوتاه مدت، المان سازی، فرهنگ سازی و نامگذاری در استان و شهرستان داشته باشیم.

او افزود: اولین بار در کشور کنگره زنان شهید با هدف معرفی زنان در دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس به عنوان الگو به جامعه برگزار می شود و این موضوع سبب ایجاد خودباوری در زنان می شود که آن ها نیز می‌توانند حماسه خلق کنند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان درباره برنامه های پیش بینی شده برای این کنگره بیان کرد: نصب عکس سردار دل‌ها همراه مادرشان در قالب تندیس در فضا‌های مربوط به زنان برگزاری برنامه ویژه برای مادران شهدای مفقودالاثر تحت عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز و  بازدید از خانواده این شهدا و معرفی ورزشکاران جانباز و پرچم دار المپیک به جامعه از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این کنگره است.  

او برنامه اجرایی و مستمر نشست‌های علمی برای نسل جوان  و معرفی شهدای زن به عنوان نماد‌های ایثار و شجاعت در حوزه زنان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده کنگره بانوان شهید و آزاده عنوان کرد. 

در جلسه شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرمان از جلد چهارم کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان کرمان در ۷۸۳ صفحه رونمایی شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.