تست سریع کرونای ۴۶۲ نفر در طرح شهید سلیمانی خمین

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از تست سریع کرونا برای ۴۶۲ نفر در طرح شهید سلیمانی خبر داد.

دکتر دیده دار رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان تاکنون ۴۶۲ تست سریع کرونا انجام شده است.

دیده دار افزود: با غربالگری در محله‌ها ۶۸ مبتلای جدید کرونا شناسایی و بیش از ۲۶۵ مورد پیگیری بیماران مبتلا در دوره ۱۴ روزه انجام شده است.

او اضافه کرد: در مجموع تا کنون ۳ هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کرونا به ثبت رسیده است وبا گذشت حدود یکسال از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۱ نفر در شهرستان خمین بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: هرچند براساس رنگ بندی جدید شهرستان خمین با رنگ آبی و در شرایط کم خطر قرار گرفته است، اما هرگونه عادی سازی و سهل انگاری امکان بازگشت به شرایط بسیار پرخطر کرونایی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و مردم همچنان باید نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند ادامه داد: ۳۵ درصد مبتلایان دی ماه شهرستان خمین مربوط به دورهمی‌ها و مراسمات خانوادگی بوده که این نشان دهنده شکننده بودن وضعیت موجود می‌باشد.

دیده دار اظهار کرد: طبق گزارش‌های اعلام شده از اسفند سال گذشته تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ابتلای یک هزار و ۵۲۲ نفر در شهرستان خمین به کووید - ۱۹ ثابت شده که خوشبختانه یک هزار و ۳۶۱ نفر از آن‌ها بهبود یافته اند.

او با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی کنونی شهرستان شکننده بوده و در صورت بی توجهی و غفلت از پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط اوج بیماری را در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد خواهیم بود تصریح کرد: بر این اساس از هموطنان درخواست می‌شود همچنان نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند تا از وقوع پیک بعدی بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.