اجرای طرح امنیت غذایی در زمین‌های کشاورزی سرخس

مدیر جهاد کشاورزی سرخس گفت: طرح امنیت غذایی با هدف توسعه کشاورزی حفاظتی و تولید پایدار در اراضی دیم کشاورزان پیشرو سرخس اجرا می‌شود.

محمد علی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: تا پایان امسال در نظر داریم هزار هکتار از اراضی گندم دیم، ۵۰۰ هکتار جو، ۸۰ هکتار نخود و ۱۰ هکتار علوفه مخلوط را با همکاری کشاورزان پیشرو به اجرای طرح امنیت غذایی در زمین‌های کشاورزی سرخس اختصاص دهیم.

او افزود: تنوع بخشی به محصولات دیم، توسعه کشاورزی حفاظتی، رعایت تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس ادامه داد: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی از مهمترین دستاورد‌های طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم برگردان حذف، خاک ورزی، مواد آلی خاک و تنوع گیاهی افزایش می‌یابد.

رهنما بیان کرد: استفاده از ارقام جدید بذر، تغییر در تاریخ و روش کشت نخود، ترویج کشت علوفه مخلوط و در نهایت انتقال جدیدترین یافته‌های علمی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مزارع کشاورزان با هدف تولید پایدار و افزایش عملکرد در واحد سطح از دستاورد‌های این طرح می‌باشد.

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.