افزایش سرانه فضای ورزشی کرمان از ۰/۱۵ به ۰/۶۰ مترمربع

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ۴ برابر شدن سرانه فضای ورزشی از قبل از انقلاب تاکنون گفت: این سرانه از ۰/۱۵ مترمربع در قبل از انقلاب، امروز به ۰/۶۰ مترمربع رسیده است.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به بیان گزارشی از شاخص‌های عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از پیش از انقلاب تا سال ۹۹ پرداخت و گفت: تعداد ورزشگاه‌ها (استادیوم ها)، قبل از انقلاب ۸ تا بوده که اکنون به ۷۹ تا رسیده است.

او تعداد سالن‌های ورزشی در قبل از انقلاب را ۱۶ تا اعلام کرد و افزود: این میزان امروز به ۲۶۳ عدد و تعداد زمین‌های چمن نیز از ۸ تا به ۲۲۱ عدد رسیده است.

پاریزی تصریح کرد: تعداد استخر‌ها از ۷ تا به ۲۶ عدد، زمین‌های روباز از ۱۹۲ تا به ۳۷۱ عدد، تعداد زورخانه‌ها از ۱۵ تا امروز به ۲۹ عدد رسیده است.

او کل فضای سرپوشیده در قبل از انقلاب را ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع دانست و بیان داشت: این رقم امروز به ۴۲۵ هزار و ۹۰۱ متر مربع رسیده است.

پاریزی گفت: کل فضای روباز در قبل از انقلاب، ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع بود که امروز این میزان به یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع است.

او با اشاره به ۴ برابر شدن سرانه فضای ورزشی از قبل از انقلاب تاکنون افزود: در مجموع سرانه فضای ورزشی استان کرمان از ۰/۱۵ مترمربع در زمان قبل از انقلاب، امروز به ۰/۶۰ مترمربع رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار