وضعیت آبی و زرد فاصله چندانی با هم ندارند/امسال نمایشگاه بهاره در اسدآباد برپا نمی شود

فرماندار اسدآباد گفت: رنگ بندی اعلام شده به معنای اتمام کرونا نیست بلکه باید با حواسی جمع‌تر از شیوع مجدد پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعیدکتابی, فرمانداراسدآباد در ستاد مقابله با کرونای شهرستان اسدآباد اظهار کرد:فاصله بین دو وضعیت زرد و آبی بسیار کم است و در یک شهر ۱۰۰هزارنفری با بستری دونفر بیشتر وضعیت از آبی به زرد تغییر پیدا می کند.

او ادامه داد:جهش یافتگی جدید کرونا بیشتر نوجوانان و جوانان را مبتلا می‌کند و اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش ضروری است. 

 فرمانداراسدآباد همچنین گفت: متاسفانه در روزهای اخیر آمار ابتلا در استان همدان روند افزایشی داشته است.

سعیدکتابی در پایان با اشاره به ممنوعیت برپایی نمایشگاه بهاره در اسدآباد گفت:هیچ فروشگاهی در شهر حق برپایی تجمع به علت فروش فوق العاده اجناس را ندارد و با موارد اینگونه که موجب تجمع مردم در فروشگاه ها شود، برخورد خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد نیز در این جلسه گفت:با کمک نیکوکاران و تلاش های مجموعه ی سپاه از ابتدای اجرای طرح‌ شهید سلیمانی ۱۰۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ امیدعلی الیاسی تصریح کرد:از فعالان فضای مجازی شهر انتظار داریم در انتشار تصاویر کمک به نیازمندان شأن افراد حفظ شود.

او همچنین گفت: همه ی افرادی که قصد کمک دارند با مسئول کمک های مردمی سپاه هماهنگ باشند تا کمک ها منظم‌تر و منسجم تر به دست نیازمندان برسد.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآبادافزود:عمده مشکل ما در مکان های شیوع کرونا دفاترپیشخوان،مراسم ختم و بازار روزها است.

الیاسی تاکید کرد: اعلام شماره کارت جهت جمع آوری کمک‌های خیریه در سطح شهر و مخصوصا فضای مجازی بدون هماهنگی با دستگاه قضایی ممنوع است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم در این ستاد گفت:عامل ۶۵٪ ابتلا به کرونا تجمعات و محافل خانوادگی است.

دکترایرج صالحی تصریح کرد:از ابتدای اجرای طرح شهیدسلیمانی ۲ هزار بسته آموزشی بین گروه های هدف توزیع شده است.

او ادامه داد: در اجرای این طرح یک هزار و ۲۰۴  فرد بالای ۶۰سال نیز از نظر ابتلا به کرونا غربالگری شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه در ۴ هزار و ۱۶۶ بازدید انجام شده از بازار و مراکز مهم ۳۴مورد به پلمب منجر شدبیان کرد:در این طرح  یک هزار و ۵۹۱ آزمایش سریع (رپیدتست) انجام شده است که ازاین تعداد ۱۱۹مورد مثبت داشته ایم و ۵۸مورد آن به بیمارستان ارجاع  شده است.

صالحی در پایان گفت:۹۵٪ مبتلایان به کرونا در شهرستان اسدآباد بهبود یافته اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.