بیمه سلامت درروز‌های کرونا ویروس خدمات رایگان ارائه می‌دهد

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر بیماران در مراکز دولتی می‌توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس آذرهمایون, رئیس نظام پزشکی شهرستان طرح رایگان شدن بیمه سلامت در  روزهای کرونایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح در حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار مهم است که البته پیشتر نیز از سوی مجموعه بیمه سلامت به نحو دیگری اجرا می‌شد.

او از رضایتمندی پزشکان از سامانه طرح نسخ الکترونیک بیمه سلامت خبر داد و عنوان کرد: طرح نسخ الکترونیک امکان دسترسی به تاریخچه بیماری را از سوی پزشک فراهم می‌کند و این امر در تسریع روند درمان بیماری موثر است.

آذر همایون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در اجرای طرح نسخ الکترونیک سوی بیمه سلامت را مهم دانست و اظهار کرد: این طرح در کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت در صدور دفترچه‌های بیمه سلامت تاثیر چشمگیری دارد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر تصریح کرد: گاهی بیمار در مراجعه به پزشک دفترچه بیمه سلامتی که تازه تعویض شده تحویل می‌دهد یا نسخه قبلی را فراموش می‌کند همراه خود بیاورد لذا امکان دسترسی پزشک به اطلاعات قبلی وجود ندارد اما در طرح نسخ الکترونیک، پزشک به پرونده‌ الکترونیک دسترسی دارد و می‌تواند تشخیص سریع و به موقع درمان را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از پاراکلینیک‌ها نسخه کاغذی قبول می‌کنند و از دسترسی به اطلاعات سیستمی خودداری می‌کنند تاکید کرد: امیدوارم آن ها نیز توجیه شوند تا این طرح در کشور و نیز در استان به خوبی پیش رود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان از سامانه بیمه سلامت رضایت دارند چون امکان ثبت سریع اطلاعات وجود دارد افزود: قید شماره تلفن همراه در سامانه طرح نسخ الکترونیک بیمه سلامت لازم نیست و این باعث می‌شود کار سریع انجام شود.

در استان همدان ۶۸۵ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت با حضور  ۲۲۸ پزشک متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک، ۹ درمانگاه تخصصی دانشگاهی با عنوان کلینیک ویژه با بیش از ۱۷۲ متخصص، ۲۱ فوق تخصص و ۳۵ دندانپزشک در استان همدان به بیمه شدگان خدمت رسانی می کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.