رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ؛

میزان ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است/ رشدمیزان بستری جوانان و نوجوانان مبتلا به این ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در یک هفته گذشته با شیب ملایم رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در یک هفته گذشته نه تنها روند کاهشی ابتلا به کرونا متوقف شده است بلکه روند صعودی این بیماری در استان همدان آغاز شده است.

او ادامه داد: روند بیماری در بسیاری از نقاط کشور کاهشی بوده، اما هم اینک در استان همدان شاهد افزایش بیماران بستری و سرپایی مثبت در این استان با شیب ملایم هستیم به گونه‌ای که در سه هفته گذشته میانگین بستری بیماران در بیمارستان‌ها ۲۷۵ نفر بود که این آمار در یک هفته گذشته به ۳۰۰ نفر رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: با توجه به توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته میزان نوجوانان و جوانان بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش بوده است.

حیدری مقدم تاکید کرد: باید نسبت به حساس سازی، ایجاد همدلی و نوآوری در همراهی مردم تلاش کرد همچنین برای پیشگیری از تجمع و ازدحام خدمات به صورت غیر حضوری و با بهره گیری از بستر فضای مجازی ارائه شود.

او اظهار داشت: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا روز گذشته /جمعه/ در استان همدان به ۱۰ هزار و ۶۰ بیمار و بیماران سرپایی به ۱۸ هزار و ۱۷۱ مورد رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: روز گذشته ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۴۵ بیمار سرپایی شناسایی شدند و شمار متوفیان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تا جمعه گذشته در این استان به یک هزار و ۴۵۳ مورد رسید.

حیدری مقدم بیان کرد: وضعیت استان همدان همانند هفته گذشته بوده یعنی چهار شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و ۶ شهرستانی مابقی در وضعیت زرد کرونایی هستند.

او بیان کرد: در حال حاضر یک ساده انگاری درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی شکل گرفته است به گونه‌ای که در یک هفته گذشته ۳۰۱ اخطار به واحد‌های متخلف بهداشتی داده شد که از این تعداد ۱۵ واحد نیز پلمب شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: سوپر مارکت و خواربارفروشی ها، مطب پزشکان، نانوایی‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی ضعیف عمل کردند و میزان رعایت اصول بهداشتی در دفاتر پیشخوان و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی به زیر ۳۳ درصد رسیده که این یک دغدغه جدی برای علوم پزشکی است.

حیدری گفت: شاخص سرایت پذیری کرونا در بیماران بستری ۸۸ صدم درصد و در بیماران سرپایی یک بوده که این وضعیت قابل کنترل، اما شکننده است.

اوداد: به دنبال بررسی وضعیت طغیان‌های شکل گرفته در یک هفته گذشته مشخص شد که علت ابتلای ۶۰ درصد افراد به کرونا در این استان دورهمی و تماس‌های درون خانگی، ۳۳.۵ درصد شرکت در اجتماعات، ۲.۳ درصد رفتن به مسافرت و مابقی سایر مسائل بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: در حال حاضر روند کند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در همه شهرستان‌های این استان محسوس است که این وضعیت در بیماران سرپایی و نیاز به بستری شهرستان‌های ملایر، نهاوند و همدان شتاب بیشتری دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.