زنجیره حمل و نقل ملی و بین‌المللی در استان در حال تکمیل است

استاندار اردبیل گفت: احداث بارانداز ریلی و پایانی لجستیکی به تصویب کمیسیون مشترک بین ایران و آذربایجان رسیده و زنجیره حمل و نقل ملی و بین‌المللی در استان در حال تکمیل شدن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: احداث این پایانه بعد از انجام اقداماتی چون امکان سنجی، مکان یابی، تهیه نقشه و مطالعات مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

او یکی از برکات بزرگ این پایانه را صادرات دانست و افزود: از طریق این پایانه صادرات محصولات کشاورزی ما با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه، روسیه و آذربایجان رشد جهشی داشته و با احداث این پایانه و ایجاد شهرک صنعتی مشترک سیر سرمایه گذاری در منطقه به سرعت رشد می کند.

بهنام جو این طرح را دارای توجیه بسیار بالا دانست و گفت :خروج استان اردبیل از بن بست ریلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بزرگ استان از کشورهای همجوار و صادرات محصولات گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری و سایر محصولات کشاورزی و صنعتی از مزایای این پایانه است.

او در ادامه افزود: نقشه ۲۵ کیلومتر اول راه آهن اردبیل به پارس آباد و مطالعات اجرای آن انجام شده و با مصوب شدن احداث پایانه در کمیسیون مشترک ، توافق شد ۱۰ کیلومتر از راه آهن آذربایجان بهسازی و ۵ کیلومتر ریل جدید احداث و ایران نیز نسبت به احداث پایانه اقدام کند.

استاندار اردبیل گفت: در این راستا اراضی ملی و اشخاص شناسایی و کمیته ای ویژه در حال پیگیری اجرای آن است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.