رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه شریف تا پایان سال ۱۴۰۲

فتوحی فیروز آبادی گفت: قرار است تا سال ۱۴۰۲ تمامی خوابگاه‌های دانشگاه شریف با کمک حامیان خود، بازسازی و نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (دوشنبه،۶بهمن) سومین نشست خبری «طرح ارتقای خوابگاه های دانشجویی» در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور محمود فتوحی فیروز آبادی، رئیس دانشگاه شریف و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی برگزار شد.

فتوحی فیروز آبادی اظهار کرد: بحث کمک خیرین در آموزش عالی و علم و فناوری موضوعی است که شاید یک زمانی در کشور ما خیلی مدنظر نبود اما امروزه حضور خیرین در دانشگاه ها و کمک آنها بسیار مهم بوده و یک دلگرمی برای دانشگاه هاست تا بتوانند فعالیت های خود را به خوبی جلو ببرند.

رئیس دانشگاه شریف تصریح کرد: کمک خیرین برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی برای تحصیل دانشجویان در محیط مطلوب امری پسندیده است.

او افزود: در دانشگاه شریف با شرکت در طرح ۳۰ ۳۰ ۴۰ فعالیت های گسترده ای را شروع کرده ایم و تقریبا ۴ هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه شریف داریم که جمع اتاق خوابگاه های ما ۱۰۰۰ عدد است. برای بازسازی این خوابگاه ها کارهایی مانند رنگ آمیزی، اصلاح و شناسایی، احداث زمین چمن چند منظوره، تعمیرات آشپزخانه ها و نصب پنجره های دوجداره در دست اقدام است.

فتوحی فیروز آبادی ادامه داد: همچنین قصد داریم  به کمک خیرین و انجمن فارغ التحصیلان دانشگاهی تا سال ۱۴۰۲ هر یک هزار اتاق خوابگاه های دانشگاه شریف را کاملا بازسازی کنیم. طبق بررسی ها برای تعمیر هر اتاق حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده است که تا پایان سال تعمیر ۱۰۰ اتاق را به پایان خواهیم رساند.

مشارکت خیرین، بزرگترین سرمایه در دانشگاه‌ها

در ادامه محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این نشست اظهار کرد: امروزه مشارکت خیرین، بزرگترین سرمایه در دانشگاه هاست. حضور این افراد مفاهیم مسئولیت اجتماعی و نوآوری را در دانشگاه‌ها جدی‌تر کرده است.

او افزود: با حضور خیرین در دانشگاه‌ها یک آموزش جدید و مسئولیت پذیری را به دانشجویان ارائه می‌دهیم؛ این افراد مشاوران دانشگاهی هم به حساب می‌آیند و باید از موازات فکری آن ها در داخل دانشگاه‌ها استفاده شود.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه خیرین فعالیت‌های جدیدی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده اند، تاکید کرد: در حال حاضر ۸ خوابگاه در دانشگاه تهران در حال بازسازی است و ۲ خوابگاه جدید هم به کمک بنیاد‌ها و خیرین در این دانشگاه تاسیس خواهد شد. امیدواریم که بتوانیم روز به روز از وجود ارزشمند خیرین در داخل دانشگاه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار