حبس و جزای نقدی برای فروشنده اشیای عتیقه تقلبی در مانه و سملقان

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری از محکومیت فروشنده اشیا تقلبی در مانه و سملقان و مجازات حبس تعزیری و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی خبر داد.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ملک حسین قویدل گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی،  گفت: این متهم، نمونه تقلبی آثار فرهنگی -تاریخی شامل دو عدد جام ریتون را به قصد عرضه و فروش حمل کرده بود.

او عنوان کرد: پرونده این متهم در محاکم قضایی رسیدگی و یک روز حبس تعزیری و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط تمام اقلام مکشوفه به نفع میراث‌فرهنگی صادر شد.


بیشتر بخوانید


مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: با استناد ماده ۵۶۶ مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی-تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به‌جای اثر اصلی بسازد یا آن را به‌قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می‌شود.

او اظهار کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.