مصالحه ۱۴ هزار و ۱۴۵ پرونده در شورا‌های حل اختلاف کرمان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از مصالحه ۱۴ هزار و ۱۴۵ پرونده به همت شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی تقی زاده ،رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سه ماه گذشته ۴۷ هزار و ۱۷۴  پرونده بوده است و با رسیدگی به پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل در مجموع ۴۸ هزار و ۴۷۸  پرونده مختومه شده است.

او با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۴۳ نیروی افتخاری در ۲۲۸ شعبه شهری و ۸۹ شعبه روستایی در ۳۲ حوزه قضایی استان کرمان، بیان کرد: در سه ماه گذشته نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان ۴۰ درصد بوده است.

عضو شورای قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: مجموع پرونده‌های مصالحه در شورا‌های حل اختلاف در بازه زمانی ۳ ماهه اخیر، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

تقی زاده عنوان کرد: طی ۳ ماه گذشته ۱۴ هزار و ۱۴۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ریشه بسیاری از پرونده‌هایی که در سیستم قضایی شکل می‌گیرد را نشات گرفته از نابسامانی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فقر ، بیکاری و سایر آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد برای حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو وگذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان در فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم هم اکنون تعداد ۱۶۴ شعبه شهری شورای حل اختلاف به سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی سمپ متصل هستند و به صورت مکانیزه به دعاوی رسیدگی می‌کنند.

تقی زاده افزود: بالغ بر ۸۶ درصد از اوراق قضایی در سه ماه اخیر در شورا‌های حل اختلاف استان به صورت الکترونیکی به مخاطبان ابلاغ شده است که نقش بسزایی درسرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، گفت: یکی از افتخارات شورا‌های حل اختلاف این است که توانسته اعضاء و کارکنان افتخاری را دور هم جمع کرده و با سپردن کار مردم به مردم در راستای ارائه خدمات مناسب و ایجاد آرامش و آسایش در جامعه تلاش کند.

او گفت: امروز جایگاه شورا‌های حل اختلاف در جامعه و در بین مردم به خوبی تبیین شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پرونده‌های بیشتری به سازش ختم شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار