در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتراض کانون وکلای دادگستری مرکز به ظرفیت آزمون وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز مراتب اعتراض خود را به قوه قضاییه اعلام کرده است.

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به ظرفیت آزمون امسال وکالت و چگونگی تعیین ظرفیت اظهار کرد: کانون‌های وکلا زیر نظر قانون کیفیت قرار دارند و در این کمیسیون دو نفر از مقامات عالی قوه قضاییه و کانون حضور دارند و هر ظرفیتی که این کمیسیون تعیین کند کانون وکلا مکلف به پذیرش آن است.

وی ادامه داد: این کمیسیون با توجه به مولفه‌های زیاد تعداد ظرفیت را مشخص می‌کند تعداد پرونده‌های قضایی، تعداد پرونده‌هایی که با وکیل یا بدون وکیل پیش می‌روند، جمعیت حوزه قضایی، تعداد وکلای که در آنجا وجود دارند و تعداد شعب به محاکم در تعیین تعداد کارآموزان هر سال و در هر حوزه قضایی ملاک قرار دارد.

مالکی با اشاره به ظرفیت مرکز وکلا قوه قضائیه بیان کرد: در مرکز وابسته به قوه قضائیه این کمیسیون قانونی هیچ دخالتی ندارد و اعتراض ما به قوه قضاییه این موضوع است که چرا سیستم دوگانه وجود دارد چرا مرکز قوه قضاییه دو برابر تعداد را به عنوان کارآموز پذیرش می‌کند و سوال اینجاست که چه تفاوتی میان مرکز وکلا و کانون‌های وکلا وجود دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه این موضوع همیشه مورد اعتراض ما قرار داشته است گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز مراتب اعتراض خود را به قوه قضاییه اعلام کرده و با توجه به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه که ازدیاد وکیل را موجب فساد دانسته است که پذیرش ۵ هزار یا ۷ هزار کارآموز توسط مرکز قوه قضائیه برخلاف سیاست‌های کلی قوه قضائیه است.

مالکی تصریح کرد: انتظار داریم قوه قضائیه این وضعیت را حل کند و اجازه ندهد با وجود ۲۵ کانون وکلای دادگستری سراسر کشور آزمون و پذیرش کارآموز توسط مرکز وابسته به قوه قضائیه انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار