طوفان افزون‌بر ١٢٠٠ میلیارد ریال به کشاورزان دلگان خسارت زد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دلگان گفت: توفان چند روز اخیر افزون‌بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان این شهرستان خسارت زد.

شهناز رفعت پورسرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دلگان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در این مدت سه هزار و ۱۵۰هکتار از اراضی زیر کشت هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی، سیب زمینی و کلزا براثر توفان به کلی از بین رفت.

او افزود: سه هزار هکتار مزارع کشت زیر پلاستیک هندوانه و خربزه، ١٢٠ هکتار کلزا، ۱۰ هکتار سیب زمینی و ۲۰ هکتار گوجه‌فرنگی در اثر توفان به زیر شن رفت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دلگان گفت: بیشترین خسارت توفان در بخش کشاورزی منطقه جلگه چاه هاشم و چاهشور این شهرستان بوده است.

 شهرستان دلگان در غرب سیستان و بلوچستان، با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و بهره‌مندی از منابع آبی مناسبت‌تر نسبت به بسیاری از دیگر مناطق استان، قابلیت فراوانی در توسعه بخش کشاورزی و دامداری دارد.

یکی دیگر از کانون های بحران تالاب فصلی جازموریان است که خشک شدنش براثر عومل مختلف(خشکسالی و سدسازی‌ها) این حوزه را به یکی از کانون‌های تولید گردو غبار در جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

به گفته کارشناسان محیط زیست در سال‌های خشکسالی مناطق بحران و گردو غبارخیز سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر به سه دسته ختم نمی‌شود بلکه می‌توان تاکید کرد اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به کانون بحرانی و منطقه برداشت فرسایش بادی تبدیل شده است.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در ۴۸۵ کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار