ظریف با لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به مسکو، با همتای روس خود دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه دیدار منطقه‌ای خود به روسیه سفر کرده است امروز در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، مسائل منطقه، خصوصا موضوعات مرتبط با تحولات اخیر در منطقه قره باغ و موضوعات بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مروری بر حوزه‌های مختلف روابط دو کشور از اقدام روسیه و رئیس جمهور این کشور در زمینه پایان دادن به درگیری نظامی در قره باغ و در نزدیکی مرز‌های مشترک با کشورمان قدردانی کرد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت به وجود آمده برای شکل دهی فرصتی به منظور برقراری ثبات و آرامش در منطقه و در چارچوب منافع مشترک تمامی طرف‌ها را تشریح کرد.

ظریف همچنین با قدردانی از دیدگاه و مواضع اصولی و سازنده فدراسیون روسیه در خصوص برجام، بر ضرورت استمرار همکاری‌های نزدیک دو کشور در خصوص برجام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر روابط دو جانبه فی‌مابین که از سوی روسای جمهور اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز بطور ویژه مورد توجه قرار دارد، بر فراهم سازی هر چه روان‌تر گسترش و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همکاری‌ها و مراودات اعتماد آمیز دو کشور در حوزه‌های دو جانبه و چند جانبه و با اشاره به گفت‌وگو‌های مستمر روسای جمهور دو کشور در موضوعات مختلف مورد علاقه، از نجات برجام به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات یاد کرد و خواست روسیه مبنی بر اجرای تعهدات همه طرف‌ها در برجام را مورد تاکید قرار داد.

همکاری در زمینه تامین واکسن کرونا، مبادله هیئت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، همکاری‌ها در حوزه خزر، همکاری‌ها و امنیت در خلیج فارس، مسائل سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، لیبی و همکاری‌های بین المللی دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این دیدار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار