کاربران در واکنش به خشونت دولت نیجریه علیه مسلمانان نوشتند:

امروز بزرگترین جرم در جهان استکبار، شیعه بودن است

کاربران فضای مجازی به خشونت وحشیانه دولت نیجریه علیه معترضان نیجریه‌ای واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ زکزاکی روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه است. در ۲۵ جولای ۲۰۱۴، در تظاهرات روز قدس در شهر زاریا ۳۵ تن از همراهان ابراهیم زکزاکی مورد هدف تیراندازی قرار گرفتند که سه تن از آن‌ها سه فرزند او بودند. کمیسیون حقوق بشر اسلامی بریتانیا در اکتبر ۲۰۱۴ گزارشی از این کشتار منتشر کرده و به نقش ارتش اشاره کرد. در جریان این کشتار، شیخ زکزاکی همراه با همسرش، صدها نفر از طرفدارانش و سه فرزند دیگرش توسط ارتش نیجریه زخمی و دستگیر شدند.

چند روز قبل حساب کاربری دفتر شیخ زکزاکی در توئیتر نوشت: سرویس‌های امنیتی نیجریه در ابوجا به اعتراض مسالمت آمیز مردمی که از سوی طرفداران شیخ زکزاکی برگزار شده بود، حمله کردند.

 معترضان که خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ زکزاکی بودند با حمله نیروهای امنیتی مواجه شدند. و افراد زیادی در این جریان به طرز وحشیانه‌ای زخمی و کشته شدند. در این راستا کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ FreeZakzaky به این رفتار وحشیانه با مسلمانان واکنش نشان دادند.


بیشتر بخوانید


در ادامه گزیده‌ای از توئیت‌های کاربران را مشاهده می‌کنید:

FreeZakzaky

FreeZakzaky

FreeZakzaky

FreeZakzaky

FreeZakzaky

شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی

شیعیان نیجریه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
وای خدای من انسانیت در جهان به ظاهر مدرن وحشیانه تر از جاهلیت شده قلبم از این همه ظلم به درد آمده آقا جان منتظر ظهور بی صبرانه هستیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
خدایا
آخرین اخبار