ویروس کرونا وحشی‌تر شده است/ خیز دوباره کرونا دور از انتظار نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ویروس کرونا جهش یافته و وحشی شده و در صورت عادی انگاری این ویروس در بین شهروندان، شروع پیک چهارم کرونا نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: ویروس کرونا جهش یافته و وحشی شده، در صورت عادی انگاری این ویروس در بین شهروندان، شروع پیک چهارم کرونا نیز دور از انتظار نیست و این امر ضمن تهدید سلامت جامعه، فشار مضاعفی بدلیل افزایش محدودیت‌ها بر بازاریان و شهروندان تحمیل خواهد کرد.

او افزود: میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان به کمترین میزان خود رسیده و این امر بسیار نگران کننده است.

بهزاد  با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مهاباد بصورت فزاینده به ۶ هزار و ۵۰۰ مورد نزدیک می‌شود، تصریح کرد: درحال حاضر ۱۳ نفر در بخش کرونای بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر مبتلای مثبت قطعی و ۵ نفر نیز مشکوک به ابتلا هستند.


بیشتر بخوانید

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در اثر بی توجهی و عادی انگاری جامعه و تغییر وضعیت از زرد به نارنجی و یا حتی قرمز شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

بهزاد اضافه کرد: برخلاف تصورات، کرونا در شهرستان تمام نشده و روزانه شاهد مراجعه افراد مبتلا به مراکز درمانی و فوت بیماران کرونایی هستیم، لذا بازگشایی مساجد و مدارس به معنای عادی شدن شرایط بیماری نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اماکن عمومی و ادارات رعایت کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.