رئیس جمهور عراق خواستار همکاری بین المللی علیه تروریسم شد

برهم صالح اعلام کرد که جهان و منطقه با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط گرایی مواجه بوده و این مسئله نیازمند همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق میزبان زبیده جلال، وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان و هیئت همراه او بود و آنها درباره تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه دفاعی، بهره مندی از مهارت‌های دو نهاد نظامی و توسعه ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح عراق گفت‌وگو کردند.

برهم صالح اعلام کرد: جهان و منطقه با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش‌هایی که بر امنیت و ثبات جهانی تاثیر می‌گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش‌ها و حفظ امنیت و ثبات نیازمند همکاری بین المللی است.

حملات گروه تروریستی داعش در روز‌های اخیر به عراق خونین بوده و ۱۴۰ نفر در دو حمله انتحاری بغداد و صلاح الدین شهید و زخمی شدند.

کشور‌های عربی و سراسر جهان این حملات را محکوم کردند و عراق نیز در سطح داخلی نسبت به تدوین طرح‌هایی برای مقابله با این چالش جدید اقدام و تغییرات اساسی در سطح امنیتی و نظامی ایجاد کرد.

در همین راستا؛ «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق در خصوص ورود تروریست‌های داعش از طریق کاروان‌های آمریکایی به کشور و انتقال عناصر تروریستی در پایگاه‌های سوریه و عراق هشدار داد.

او گفت: تحرکات آمریکایی‌ها میان عراق و سوریه همراه با تهدید‌ها و حملات تروریستی در مرز و به دنبال آن حملات تروریست‌های داعش در داخل عراق است.

الساعدی اعلام کرد: تداوم حضور نیرو‌های بیگانه درون عراق تهدیدی امنیتی برای کشور به شمار می‌رود و تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که ورود تروریست‌ها به عراق به دست نیرو‌های آمریکایی است که مابین عراق و سوریه و برعکس بدون هیچ نظارتی در حرکت هستند.

این کارشناس امنیتی پیشتر در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه در شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داده بود.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق، حملات گاه و بیگاه جنگنده‌های آمریکایی در مرز عراق و سوریه را تلاشی برای پوشش انتقال تروریست‌ها و ایجاد شکاف در کمربند امنیتی عراق برای تسهیل نفوذ تروریست‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار