۵ موزه در اردبیل بزودی به بهره برداری می‌رسد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵ موزه در استان اردبیل در مراحل نهایی تکمیل قرار گرفته و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: توسعه موزه‌ها در استان در راستای تحقق شعار «اردبیل شهر موزه‌ها» در اولویت قرار گرفته که در همین راستا پنج موزه در سطح استان در حال تکمیل است.

او افزود: برای احداث این موزه‌ها در مجموع چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تامین اعتبارات مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک این موزه‌ها راه‌اندازی خواهند شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: سه مورد از این موزه‌ها در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی قرار دارد که شامل موزه سکه، سفال و سنگ بوده و در مراحل نهایی راه‌اندازی بوده و به زودی شاهد بهره‌برداری از این موزه‌ها خواهیم بود.

لطفی بیان کرد: دو مورد از موزه‌ها نیز در شهر‌های بیله‌سوار و کوثر راه‌اندازی شده تا با توجه به وجود آثار تاریخی و باستانی این شهرستان‌ها شاهد نمایش این آثار در موزه‌های منطقه باشیم.

او از افتتاح موزه باستان‌شناسی گرمی در صورت تجهیز خبر داد و گفت: این موزه نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای راه‌اندازی آن ۲.۵ میلیارد ریال هزینه شده که بهره‌برداری از آن نیاز به سه میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.