اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر در خراسان رضوی

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر در استان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سیدمحمد سلطانی رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر در محل این شورا با اشاره به شعار محوری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان "انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار" گفت: ستاد دهه فجر در مرکز استان و کلیه شهرستان‌های استان تشکیل و ۲۸ کارگروه این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

او افزود: تاکنون ۶ جلسه ستاد با حضور مسئولین کارگروه‌ها برگزار شده و کارگروه‌ها برنامه‌های خود را اعلام و در مجموع تعداد ۸ هزار عنوان و ۱۵‌هزار برنامه شامل برنامه‌های فرهنگی و هنری، افتتاحیه، ورزشی، نمایشگاه، بصیرتی، جشن‌های ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شب شعر، تجلیل از خانواده شهدا، پیشکسوتان انقلاب اسلامی، ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین گام دوم انقلاب، کمک‌های معیشتی، جشنواره استانی دفاع مقدس و اهدای ۱۸۱ سری جهیزیه تدارک دیده شده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سال روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی از ساعت ۳۰: ۸ الی ۳۰: ۹ صبح با چیدمان صندلی و رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در عرصه میدان شهدا با رژه موتوری نیرو‌های مسلح از فرودگاه تا میدان شهدا و حضور مدیران کل ادارات دولتی استان و جمعی از دانش‌آموزان برگزار و سخنرانی استاندار خراسان رضوی و همچنین زنگ انقلاب در مدارس استان به صورت مجازی آغاز می شود.

سلطانی بیان کرد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در بعداز ظهر ۱۶ بهمن‌ماه هم زمان در سراسر استان و در مشهد مقدس در بهشت رضا (ع)، حرم مطهر رضوی، خواجه ربیع و جبل النور کوهسنگی برگزار و بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای شیوه نامه‌های ستاد کرونای استان را انجام می‌دهد، همچنین عطرافشانی مزار سه شهید انقلاب اسلامی که در محله پورسینا واقع در منطقه ساختمان مدفون می‌باشد با همکاری امورمساجد و مسجد جامع پورسینا از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

او تصریح کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن در کلیه شهرستان‌های استان به صورت رژه‌ خودرویی از ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد، این مراسم در مشهد در میدان ۱۵ خرداد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: مراسم نورافشانی شب ۲۲ بهمن در ۴۲ نقطه مشهد توسط شهرداری مشهد و در کلیه شهرستان‌ها توسط سپاه امام رضا (ع) در ساعت ۴۵: ۲۰ انجام و بانک تکبیر در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن، هم زمان در سراسر کشور از صدا و سیمای استان و از مأذنه‌های آستان قدس رضوی و مساجد پخش خواهد شد.

سلطانی اظهار کرد: کنگره یادواره شهدای زن، زنان جانباز و آزاده استان ۸ بهمن در مشهد برگزار و اختتامیه آن ۲۰ اسفندماه در تهران خواهد بود که در این رابطه تعداد ۱۸۱ جهیزیه به نام ۱۸۱ شهیده زن استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آماده می‌شود، همچنین با همکاری صدا و سیمای استان در هفته بزرگداشت مقام مادر (۱۱ الی ۱۷ بهمن ماه) برگزاری ویژه برنامه و کارگاه آموزشی و پخش از سیمای خراسان رضوی پیش بینی شده است.

اکران تصاویر ۹۷ شهید زن در سطح شهر

او افزود: با توجه به تقارن دهه فجر با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی با هماهنگی کارگروه ایثارگران نسبت به اکران تصاویر ۹۷ شهید زن مشهد از ۸ بهمن در سطح شهر اقدام خواهند نمود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تهیه کلیپ‌های سه دقیقه‌ای از راویان انقلاب در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه موضوعی از تصاویر تأثیرگذار در عرصه میدان شهدا و میادین و تفریح گاه‌های اصلی، ساخت المان‌های انقلابی جهت بازدید شهروندان، تهیه عکس یادگاری و نورافشانی در ۴۲ نقطه مشهد بنام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شب ۲۲ بهمن، استفاده از پرده‌های مزین به نام بانوی بزرگ اسلام به همراه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دستور کار فعالیت‌های سال جاری شهرداری مشهد است.

سلطانی بیان کرد: تهیه ۱۰ کلیپ کوتاه ۲۰ ثانیه‌ای در رابطه با وقایع انقلاب که با شعارمحوری و نامگذاری ایام الله دهه فجر سال جاری هم خوانی داشته باشد توسط صداوسیمای استان تهیه و ضمن پخش ازسیمای استان جهت پخش از تلویزیون‌های پیام‌رسان شهری در اختیار شهرداری مشهد قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: همچنین صداوسیمای استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تهیه کلیپ‌های کوتاه از وصیت نامه شهدای استان و پخش قبل از اخبار سیمای استان اقدام خواهد کرد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: کمیته اصناف نیز تهیه و نصب پرچم جمهوری اسلامی مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) برای نصب بر سردرب اتحادیه‌ها و مجتمع‌ها و واحد‌های تجاری را آماده کرده است.

سلطانیاظهار کرد: کارگروه امور مساجد سی طرح پوستر با عنوان "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" تهیه و در ایام الله دهه مبارک فجر در مساجد استان توزیع خواهد کرد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار