معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان به منظور مقابله با ویروس کرونا تا کنون از هزار و ۲۰۰ نفر در منزل مراقبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان به منظور مقابله با ویروس کرونا تا کنون از هزار و ۲۰۰ نفر در منزل مراقبت و  ۹۰۰ تست کرونا از افراد مشکوک به این بیماری گرفته شده است.

او اضافه کرد: فعالیت مجدد سالن‌های پذیرایی موجب افزایش شیوع کرونا می‌شود.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به صفر رسیده است.

فخار سلیمانی افزود: ۲۰ نفر از بیماران کرونایی بد حال هستند، اما در حال حاضر کسی در انتظار آی سی یو نیست.

فخار سلیمانی افزود: بیشتر بیماران کرونایی بستری شده در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۷۸ درصد از مبتلایان مربوط به مناطق شهری هستند.

او با بیان اینکه فوتی‌ها هم بالای ۷۰ سال سن دارند، اضافه کرد: ۷۱ درصد از افراد فوت شده بر اثر کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون بیشتر عامل ابتلا به کرونا تماس با بیماران کرونایی بوده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گفت: این هفته نسبت به هفته قبل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر شده و این عادی انگاری نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

افشار افزود: به علت ثبت نام در سامانه سجام برای سهام عدالت، پیش خوان‌ها شلوغ شده و در بانک‌ها تراکم زیاد است.

او اضافه کرد: در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح هم تردد‌ها پررنگ شده است و سخت گیری‌های گذشته وجود ندارد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گفت: در تاکستان هم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی کمر رنگ است و بیشتر رستوران‌ها به تعهداتشان پایبند نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: تمام رستوران‌ها باید از ۳۰ درصد ظرفیت استفاده کنند.

نامدار با اشاره به شناسایی هفتمین کرونا انگلیسی در کشور افزود: این نوع کرونا کشنده‌تر است و کودکان را درگیر می‌کند.

او با بیان اینکه آمار بستری‌ها ثابت شده است، گفت: یکی از معضلات ما تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی و جامع خدمات سلامت است، زمانی بیمار مراجعه می‌کند که در وضعیت حاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: روزانه ۹۰۰ مورد تست کرونا انجام می‌شود، اما مردم زیاد مراجعه نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.