لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، وقت قهرمانی برای ایرانی ها

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و نماینده‌های کشورمان حریفان خود را در این مرحله شناختند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرعه کشی نوزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز برگزار شد و هر ۴ نماینده کشورمان که در این فصل از مسابقات حضور دارند حریفان خود را شناختند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، وقت قهرمانی برای ایرانی ها

اما لیگ قهرمانان این فصل بر خلاف سال‌های قبل که با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شد این فصل با حضور ۴۰ تیم و در ۱۰ گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد. اتفاقی که حضور بعضی تیم‌های کم نام و نشان از سایر کشور‌های آسیایی را نیز در این مسابقات به همراه داشته است. تیم‌هایی که می‌تواند باعث افزایش شانس صعود نماینده‌های کشورمان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

در هر صورت قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و نماینده‌های کشورمان باید از ۲۵ فروردین به مصاف حریفان خود بروند حریفانی که در این سال‌ها هر کدام به نحوی از قهرمانی مجدد کشورمان در این مسابقات جلوگیری کرده اند.

گروه‌های نماینده کشورمان و حریفان آن‌ها را به صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.

تراکتور ایران

تراکتوری‌ها با قهرمانی در جام حذفی سال گذشته برای ششمین بار و بعد از دوری ۳ ساله خود بار دیگر به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. صعودی که امیدوارند بتوانند مانند سال ۲۰۱۶ که عملکرد درخشانی را در مرحله گروهی داشتند با توجه به حضور ستاره‌های با تجربه و ملی پوش خود مانند اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی آن تکرار کنند و به مرحله حذفی صعود کنند.

اما تراکتوری‌ها کار سختی را در مرحله گروهی پیش رو خواهند داشت چرا که یکی از رقیبان آن‌ها تیم الشارجه در رتبه اول لیگ امارات حضور دارد و تیم دیگر پاختاکور در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا عملکرد و سطح فنی خود را ثابت کرده است.

در میان حریفان تراکتور، تبریزی‌ها تنها سابقه بازی با تیم ازبکستانی را دارند تقابلی که برای هر کدام از ۲ تیم با یک پیروزی خانگی همراه بوده است.

تبریزی‌ها امیدوارند تجربه سال‌های گذشته حضور خود در لیگ قهرمانان در این فصل برای آن‌ها ثمر دهد و بتوانند اتفاقی ویژه را برای کشورمان در این مسابقات رقم بزنند.

استقلال ایران

پر افتخار‌ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا و سومین تیم پر افتخار قاره کهن بار دیگر در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت ،گروهی که به غیر از نماینده کشورمان تیم‌های پر قدرتی مانند الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق در آن حضور دارند.

نکته جالب این گروه هم گروهی مجدد تیم استقلال با تیم‌های الشرطه و الاهلی عربستان است این ۳ تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا نیز با یکدیگر هم گروه بودند گروهی که نماینده کشورمان و تیم عربستانی از آن صعود کردند.

اما اتفاق ویژه برای استقلال تقابل این تیم با بازیکن سابق خود علی کریمی، اما این بار در لباس تیم حریف الدحیل قطر است.

استقلالی‌ها که این فصل با هدایت کاپیتان سابق خود محمود فکری شرایط بهتری را در لیگ برتر فوتبال کشورمان نسبت به سال‌های قبل تا به اینجای فصل داشته اند، امیدوارند بتوانند طلسم ۳۰ ساله خود را بشکنند و قهرمانی سوم خود در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

فولاد ایران

پس از ۵ سال بار دیگر و این بار با هدایت کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان جواد نکونام به لیگ قهرمانان آسیا آمده اند، البته فولادی‌ها برای برای حضور در مرحله گروهی باید ابتدا در پلی آف این مسابقات و مقابل تیم العین امارات به میدان بروند و در صورت شکست این حریف به مرحله گروهی صعود خواهند کرد.

فولادی‌ها در صورت صعود از مرحله پلی آف در گروه D این مسابقات و در مقابل تیم‌های السد قطر، النصر عربستان، و الوحدات اردن قرار خواهد گرفت.

فولادی ها، اما برای صعود از این گروه کار بسیار سختی را دارند چرا که تیم‌های السد قطر و النصر عربستان از بزرگترین تیم‌های حال حاضر فوتبال آسیا هستند و تیم اردنی نیز که روی کاغذ شاید ضعیف‌ترین تیم این گروه باشد نیز در صدر جدول لیگ کشور خود قرار دارد.

دیدار فولاد خوزستان با السد قطر را می‌توان دیدار دوباره مربیان ۲ تیم دانست. یک سمت جواد نکونام و سمت دیگر ژاوی هرناندز ۲ بازیکنی که سابقه تقابل با یکدیگر را در مسابقات لالیگا داشته اند و در این سال‌ها نیز خار ج از دنیای فوتبال با یکدیگر در ارتباط بوده اند.

مسابقه فولاد با السد را نیز می‌توان مسابقه انتقامی برای نماینده کشورمان دانست چرا که آخرین حضور فولاد در آسیا با شکست درمقابل همین تیم قطری به اتمام رسید و فاصله‌ای ۵ ساله را برای حضور نماینده کشورمان در این مسابقات به وجود آورد.

پرسپولیس ایران

اگر بخواهیم بهترین تیم پنج سال اخیر کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را نام ببریم به نامی جز پرسپولیس نخواهیم رسید.

پرسپولیسی‌ها در ۵ سال اخیر ۲ بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده اند و یک بار به نیز تا مرحله نیمه نهایی این مسابقات رسیده اند به عبارتی قرمزپوشان به تمام افتخارات ممکن در آسیا به غیر از قهرمانی این مسابقات دست یافته اند. قهرمانی که بزرگترین حسرت این سال‌های پرسپولیس شده است.

اما در این فصل شاگردان گل‌محمدی به عنوان قهرمان لیگ ایران و نایب قهرمان سال گذشته این مسابقات پا به این رقابت‌ها گذاشته اند بر خلاف سال‌های گذشته در گروه آسان تری قرار دارد.

در گروه پرسپولیس به غیر از این تیم الریان قطر ، گوا هند و برنده دیدار تیم‌های (الوحده امارات و الزراء عراق) قراردارند، گروهی که با توجه به عملکرد قرمز‌ها در آسیا می‌توان گفت که سرخ‌ها مدعی اصلی صعود از این گروه هستند.

نکته جالب این گروه برای نماینده کشورمان تقابل مدافع سابق این تیم شجاع خلیل زاده د  تیم الریان قطر با هم تیمی‌های سابق خود در پرسپولیس باشد. تقابلی که به نظر می‌رسد تقابلی چندان دوستانه‌ای حداقل میان او و کادر فنی این تیم نباشد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین‌قاسمی
۱۵:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
پرسپولیس‌شانس‌بالایی‌برای‌رفتن‌به‌دور‌حذفی‌دارد‌
من‌الان‌بازی‌استقلال‌و‌نفت‌مسجد‌سلیمان‌رو‌دارم‌نگاه‌میکنم‌
که‌الان‌استقلال‌گل‌خورد‌پس‌چطوری‌میتواند‌در‌برابر‌الدحل‌بازی‌کنه‌؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
مخصوصا لنگ که هوادارش یعنی لنگیا خیلی حسرت به دل هستند. و خدای نکرده مثل میناوند آرزوی قهرمانی آسیا را به گور می برند.
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خیالتون راحت. هیچ تیمی چه باشگاهی، چه ملی از ایران تا صد ساله دیگه هم قهرمان آسیا نمیشه. پس بیخودی تحلیلای الکی نکنید.
آخرین اخبار