هشدار سطح زرد برای هوای استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی برای هوای استان هشدار سطح زرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هواشناسی استان مرکزی در اطلاعیه شماره ۴۶ هشدار سطح زرد برای هوای استان اعلام کرد.

این اداره با توصیف سامانه‌های مورد انتظار از ورود سامانه ناپایدار بارشی به کشور از حدود ظهر جمعه ۹۹/۱۱/۱۰ با مخاطر بارش برف و باران و ورش باد بسیار شدید خبر داد.

بر این اساس بارش برف و باران در اغلب مناطق بویژه مناطق جنوب غرب، نوار غرب و مناطق مرتفع مرکز و شمال استان مرکزی از حدود ظهر جمعه تا بامداد شنبه ادامه خواهد داشت.

همچنین وزش باد بسیار شدید در روز شنبه حداکثر در برخی از مناطق استان مرکزی بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بنا بر این هشدار احتمال اختلال در جاده‌ها و معابر به دلیل بارش برف و باران بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان، آسیب به ساز‌های ناپایدار و پرتاب اشیا، آسیب به پوشش گلخانه‌ها اختلال در تردد به دلیل احتمال کولاک در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت.
هواشناسی استان مرکزی با توجه به این مخاطرات به اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و در صورت سفر احتیاط لازم در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اجتناب از کار در مناطق مرتفع و عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی توصیهکرده است.

هواشناسی همچنین بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان بویژه راهداری‌ها در گردنه‌های استان مرکزی، تحکیم پوششش گلخانه‌ها و سازه‌های ناپایدار تا کید کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.