بسته اخبار حوادث ۹ بهمن ماه ۹۹؛

دستگیری عامل تیراندازی در خاش/جلوگیری از فعالیت غیر قانونی ماینر‌های استخراج ارز دیجیتال در نیکشهر

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عامل تیراندازی و مجروحیت ۲ شهروند خاشی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل تیراندازی و مجروحیت ۲ نفر از شهروندان ایرندگانی در شهرستان خاش خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهارداشت: یازدهم مهرماه سال جاری در پی وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های "بخش ایرندگان" شهرستان خاش که منجر به مجروحیت ۲ نفر از شهروندان شد، بررسی موضوع و دستگیری عامل و یا عاملان آن در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خاش قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و اطلاعاتی عامل تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت وانگیزه این اقدام شرارت آمیز، اختلاف قبلی عامل تیراندازی با مصدومین بوده، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه این شرور ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز بکار رفته در تیراندازی را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با هشدار با مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد: تیراندازی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم امنیت با تلاش شبانه روزی با مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها را نخواهد داد.

جلوگیری از فعالیت غیر قانونی ماینر‌های استخراج ارز دیجیتال در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف و جلوگیری فعالیت غیر قانونی ۸ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از محله‌های شهر "نیکشهر" در منزلش اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌کند بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی نیکشهر تصریح کرد: در بازرسی از آن محل ۸ دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی با استفاده از برق شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شد، افزود: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی که پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

رهایی نوجوان خاشی کمتر از ۳ ساعت از چنگال آدم ربا

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش، نوجوان خاشی کمتر از ۳ ساعت اسارت از چنگال آدم ربا آزاد شد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: بیست و پنجم دی ماه سال جاری و در پی ربایش نوجوانی در یکی از محلات شهرستان خاش بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان وارد عمل شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده از شاهدان عینی و برادر وی در محل حادثه مشخص شد سرنشین یک دستگاه پژو پارس این جوان را که درحال حرکت به سمت منزلش بوده، مورد ربایش قرار داده و به سرعت از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان نوجوان، کارآگاهان پلیس آگاهی عملیات گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود سرنخ‌هایی از هویت آدم ربا بدست آوردند.

سردار طاهری بیان داشت: سرانجام پس از هماهنگی‌های لازم اکیپی ازکارآگاهان پلیس آگاهی به همراه عوامل یگان امداد به منطقه "خاش – پشتکوه" اعزام که با رعایت حقوق مجاورین، ماموران در کمتر از ۳ ساعت از ووقع جرم، وارد مخفیگاه آدم ربا شده که متهم پس از مشاهده ماموران بلافاصله پس از رها نمودن نوجوان ربوده شده، اقدام به فرار می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه با اقدام سریع ماموران، آدم ربا دستگیر می‌شود، افزود: علت و انگیزه این اقدام خشن توسط آدم ربا، در دست بررسی است.

او  در پایان برعزم جدی پلیس، در برخورد با اشرار و اخلال گران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه و غیر قانونی افراد فرصت طلب، در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

جلوگیری از فعالیت غیر قانونی ماینر‌های استخراج ارز دیجیتال در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف و جلوگیری فعالیت غیر قانونی ۸ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از محله‌های شهر "نیکشهر" در منزلش اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌کند بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

اوگفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی نیکشهر تصریح کرد: در بازرسی از آن محل ۸ دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی با استفاده از برق شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شد، افزود: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی که پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کشف لاستیک‌های قاچاق در دشتیاری

فرمانده انتظامی دشتیاری از کشف ۲۲ حلقه لاستیک خودروی نیمه سنگین قاچاق در این شهرستان خبر داد.

"سرهنگ صیاد اربابی" فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان دشتیاری در حین گشت زنی در محور اصلی این شهرستان به یک دستگاه خودروی کامیون حین تردد در این محور مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او از کشف ۲۲ حلقه لاستیک خودروی سنگین قاچاق در بازرسی از این خودرو خبر داد و گفت: در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری با بیان اینکه لاستیک‌های قاچاق کشف شده به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد افزود: کارشناسان ارزش این محموله را ۴۴۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های اصلی ناجا بوده و پلیس با جدیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در جامعه برخورد می‌کند.

محموله ۷ تن عدس قاچاق به مقصد نرسید

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۷ تن و ۸۵۰ کیلوگرمی عدس خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر – بم" به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از خودرو، مقدار ۷ تن و ۸۵۰ کیلوگرمی عدس خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی او به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق تأکید و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری ۱۰ سارق و ۶ نفر به جرم شرارت و اتهام قتل

سرپرست انتظامی شهرستان زاهدان از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز و دستگیری ۶ نفر به جرم شرارت و اتهام قتل و ۱۰ سارق خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی  اظهار داشت: در راستای ارتقاء احساس امنیت اجتماعی در بین مردم و برخورد قاطع با فروشندگان مواد افیونی وسارقان، طرح پاکسازی نقاط آلوده در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان زاهدان فرماندهی قرار گرفت.

او در ادامه افزود: ماموران پلیس‌های تخصصی و تیم‌های متشکل از عوامل کلانتری و پاسگاه شهرستان زاهدان پس از شناسایی محله‌های آلوده به فروش مواد مخدر و پاتوق سارقان با انجام اقدامات پلیسی، ۴ نفر متهم به قتل، ۱۰ سارق و ۲۳ نفر معتاد متجاهر، ۲ شرور و ۸ نفر خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی زاهدان بیان داشت: ماموران پلیس در اجرای این طرح موفق به کشف یک دستگاه خودرو سرقتی، دو دستگاه موتور سیکلت سرقتی، کشف مقدار ۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک، ۱۱ دستگاه گوشی ساده، و. کشف شد.
این مقام انتظامی در پایان با تقدیر از همت همکاران و اجرای صحیح و به موقع ماموریت از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا اقدامات لازم انجام شود.

توقیف تانکر سوخت کش در "خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش، از توقیف یک دستگاه تانکر و کشف ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان "خاش" خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران یگان تکاوری ۱۰۸ شهرستان خاش حین کنترل خودرو‌های عبوری در "محور‌های مواصلاتی خاش" به یک دستگاه تانکر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

به گفته فرمانده انتظامی "خاش"، سوخت‌های کشف شده قاچاق به شرکت نفت شهرستان تحویل داده شد.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار