بسته اخبار حوادث ۸ بهمن ماه ۹۹؛

هلاکت یک قاچاقچی و کشف موادمخدر در مرزهای جنوب شرق/ دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در سراوان

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هلاکت یک قاچاقچی و کشف بیش از یک تن موادمخدر در مرز‌های جنوب شرق

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر و هلاکت یک قاچاقچی توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در سراوان خبر داد.

سردار "احمدعلی گودرزی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "جالق" شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر با موتورسیکلت به عمق کشور مشخص شد، مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند، به سمت ماموران تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند، در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ دیدند با برجا گذاشتن تعدادی موتورسیکلت و محموله سنگین موادمخدر به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: مرزداران در این عملیات ضمن به هلاکت رساندن یکی از قاچاقچیان و توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت، موفق شدند مقدار یک تن و ۹۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

این مقام ارشد مرزبانی نیروی انتظامی در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سایر متهمان پرونده در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش مرزبانان جهت مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و اخلالگران اقتصادی با قوت و بیش از پیش ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهند قاچاقچیان به راحتی نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

کشف ۶۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۶۱ هزارلیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید صدوقی استان خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی "شهید صدوقی" استان در یک عملیات هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه خودرو تانکردار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۶۱ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق شامل ۳۱ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت سفید و ۲۹ هزار و ۸۰۰ لیتر حلال سوختی قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: در این راستا ضمن توقیف ۲ خودرو تانکردار، ۲ فرد متخلف نیز شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علیزاده مقدم با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در سراوان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در شهرستان سراوان خبر داد.

سرهنگ "محمود وفادار نژاد" جانشین انتظامی شهرستان سراوان  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه موتور سیکلت، و تلفن همراه در مهر و آبان ماه سال جاری در سطح شهرستان سراوان، موضوع به صورت ویژه‌ای در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  ادامه داد: روز گذشته کاراگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند پس از چند مدت ماه کار اطلاعاتی مخفیگاه یکی از عاملان اصلی سرقت مسلحانه را شناسایی و طی یک اقدام ضربتی او را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی سراوان گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی بعمل آمده در محل پلیس آگاهی، به سرقت مسلحانه تلفن همراه وموتور سیکلت شهروندان با همدستی ۲ نفر دیگر از دوستانش اعتراف و عنوان داشت به منظور عدم شناسایی با استفاده از تاریکی هوا و با تهدید سلاح گرم، موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه شهروندان را سرقت و اموال مسروقه را از کشور خارج و در یکی از کشور‌های همجوار به افراد خاص به فروش می‌رساندیم.

جانشین انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه ۲ همدست این سارق سابقه دار نیز بلافاصله توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس شهرستان اقدامات پیشگیرانه انتظامی جهت پیشگیری از وقوع جرایم بر مبنای همکاری و تعامل با مردم بوده و در اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی نیز به صورت مستمر در فضای مجازی و اماکن عمومی سطح شهرستان از جمله مساجد اجرا می‌شود.

 تلاش برای کشف سلاح‌های بکار رفته در سرقت‌های مسلحانه توسط ماموران پلیس ادامه دارد.

دستگیری عامل تیراندازی منجر به قتل مرد میانسال "ایرانشهری"

عامل تیراندازی منجر به قتل یک مرد میانسال در شهر ایرانشهر"روستای کلینگ"، شناسایی و دستگیر شد.

سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: بیست و هفتم آذر ماه سال جاری، یک فقره تیراندازی منجر به قتل در شهر ایرانشهر در روستای کلینگ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان اعلام شد.

او افزود: با حضور مأموران انتظامی شهرستان در صحنه و طی گفته‌های همسر مقتول مبنی بر این که سه سارق مسلح به منزلش جهت سرقت ورود پیدا کرده و پس از سرقت اموال، همسر وی را با سلاح کلت کمری به قتل رساندند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع این جنایت تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این جنایت آغاز کردند.

سردار طاهری بیان داشت: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی پس از جمع آوری سرنخ‌های موجود، متوجه شدند که گفته‌های همسر مقتول کذب و قاتل همسر مقتول می‌باشد و او را برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی احضار کردند.

او اظهار داشت: همسر مقتول که هنگام مواجهه با ادله و مستندات موجود در اداره پلیس چاره‌ای به جز بازگو کردن حقیقت را نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل همسر خود اعتراف نمود.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهم در اعترافات خود گفت، که شوهرم (مقتول) بعد از نظافت سلاح کمری خود، اسلحه را تحویل من داده و در حین جابجایی تیر از از سلاح خارج شده و به همسرم برخورد و فوت می‌کند.

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهم پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار