افتتاح ۳ خانه جوانان در دهه فجر امسال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر سه خانه جوانان در شهرستان‌های استان جهت استفاده سمن‌های جوانان راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزون‌بر ۵۰۰ ویژه برنامه فرهنگی ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهمیت راه‌اندازی خانه جوانان افزود: همزمان با دهه فجر سه خانه جوانان در شهرستان‌های استان جهت استفاده سمن‌های جوانان راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

 ادهم کرد زابلی  اظهارداشت: بهره‌برداری از ۱۴ طرح ورزشی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه مبارک فجر در سیستان و بلوچستان است.

او  ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۹ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی، بازی‌های بومی و محلی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تجهیز می‌شوند.

او  بیان کرد: ۱۴۴ زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان افتتاح و مقرر شده تا پایان سالجاری ۱۴۰ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز افتتاح شود.

کرد گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی را یکهزار و ۳۵۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به زیر ساخت‌های ورزشی روستاهای سیستان و بلوچستان سبب شده در سال‌های اخیر شاهد جهش چشمگیر در ساخت و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی این حوزه در استان باشیم.

او  برتر شدن سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف نظیر ورزش همگانی، نماز، راه‌اندازی چمن مصنوعی، توسعه ورزش روستایی و روابط عمومی را افتخارات اداره کل ورزش و جوانان این استان در سالجاری عنوان کرد و افزود: این افتخارات در حالی بدست آمده که این استان با کمبود امکانات با وجود جوان بودن روبه رو است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای ورزشی این استان گفت: میزبانی از اردوهای تیم ملی وزنه برداری بانوان، رقابت‌های دوی صحرا نوردی و حضور بانوان تکواندود کار استان در لیگ برتر کشور را از مهمترین موفقیت‌های حوزه ورزشی عنوان کرد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم‌اینک از ۱۷۶سازمان مردم نهاد در این استان فعال است که نسبت به سه مورد سال ۹۳ شاهد جهش مطلوب در این حوزه هستیم.

وحدت رضا شکوری مقدم بیان کرد: با برون سپاری و تفویض امور به سمن‌ها بستری برای فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی ایجاد می‌شود که در توانمندسازی حوزه جوانان نقش موثری خواهد داشت.

هم‌اینک افزون بر ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار