وزیر امور خارجه کوزوو از عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم اشغالگر صهیونیستی از ۱۲ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه کشور «کوزوو» امروز (جمعه) اعلام کرد به‌زودی این کشور به عادی‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد.

به گفته این مقام کوزوو «از اول ماه فوریه (۱۲ بهمن ۱۳۹۹) روابط دیپلماتیک میان این کشور و رژیم صهیونیستی ازسرگرفته خواهد شد.»

کوزوو کشوری در شبه‌جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا است و در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد.

تاکنون تنها ۱۱۰ کشور دنیا کوزوو را به‌رسمیت شناخته‌اند و این کشور به عضویت نهاد‌های بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول درآمده‌است.

اما روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت استقلال کوزو را به‌رسمیت نشناخته‌اند و به همین دلیل نیز این کشور نتوانسته به عضویت سازمان ملل دست یابد.

به تازگی و به دنبال روند خیانت اعراب به آرمان فلسطین، کابینه رژیم صهیونیستی به عادی‌سازی روابط با مراکش (مغرب) نیز رأی مثبت داد.

مراکش ماه گذشته بعد از مشاهده عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی ازجمله «امارات، بحرین و سودان» با رژیم اشغالگر، تمایل خود برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را نشان داد.

اما پس از مدتی برخی منابع دیپلماتیک در تل آویو فاش کردند مراکش روند برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را کُند کرده و آن را منوط به مشخص شدن موضع دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، کرده است.

تاکنون کشورهای مختلفی ازجمله چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس دست به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار