چگونه از دستبرد به مغازه جلوگیری کنیم؟

فرمانده انتظامی مهاباد به منظور پیشگیری از سرقت مغازه توصیه‌هایی را به مغازه داران و کسبه ارائه کرد.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به افزایش سرقت از اصناف این شهرستان بهتر است شهروندان برای ثبت مشخصات و شماره سریال  اموال مغازه خود در دفترچه‌های مخصوص ثبت سریال اقدام کنند.

توحیدی افزود: کلاهبرداران در  شگرد جدید خود جلو مغازه ها  اقدام به نزاع ساختگی می کنند و از این فرصت برای دستبرد به مغازه استفاده نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اصناف نباید به کارگران و خدمه اجازه دهند تا افراد دیگری را به عنوان دوست، فامیل، همشهری و... به محل کسب وارد کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد با اعلام اینکه در صورت امکان از اشیا، لوازم و اجناس خود به ویژه وسایل گرانبها عکس تهیه کنند، اذعان کرد: فروشندگان طلا و جواهر در هنگام چینش ویترین و جمع آوری آن دقت  و در این مواقع بهتر است درب را قفل و از پذیرش مشتری خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: چنانچه مشتری شرایطی را ایجاد نماید که صاحب مغازه مجبور شود حتی برای چند لحظه مغازه را ترک کند لازم است فرد مطمئن را به جای خود به گمارد.

فرمانده انتظامی مهاباد تصریح کرد: سیستم حفاظت الکترونیکی خود را از شرکت‌های معتبر و شناخته شده شخصا تهیه نموده و به افرادی که تحت عنوان ویزیتور خدمات پس از فروش سیستم‌های حفاظتی به شما مراجعه می‌کنند قبل از بررسی و شناسایی کامل اعتماد نکنید.

او خاطر نشان کرد: تا حصول کامل از صداقت و امانت داری شاگردان، کارمندان و کارگران از تحویل دادن کلید به آن‌ها خودداری کنید و از خرید هرگونه اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور خرید از افراد ناشناس و افراد نابالغ به شدت اجتناب کنید و در صورت مشاهده مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا کلانتری اطلاع و در زمان قطع برق مراقبت‌های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت اعمال کنید.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.