چگونه از سرقت منزل پیشگیری کنیم؟

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: از موضوعات مطرح در پیشگیری از سرقت منازل، قفل کردن بازشو‌ها و محل ورود و خروج منازل است.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه منزل خود را به دستگاه‌های امنیتی مجهز کنید، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مهمترین نکته برای حفظ امنیت خانه این است که دیگران را متوجه عدم حضور خود در خانه نکنید. معمولا سارقان خانه‌هایی را برای دزدی انتخاب می ‎کنند که از نبودن ساکنان آن اطمینان دارند. پس یکی از مهمترین عوامل این است که خانه شما خالی به نظر نرسد.

این مقام انتظامی در مهاباد با اشاره به اینکه همسایه ها، بهترین دزدگیر اماکن هستند، بیان کرد: شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید. شیوه همسایه بانی که در کشور ما مرسوم است، یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع سرقت منزل است.


بیشتر بخوانید


تجاری افزود: در‌ها را قفل کنید، زیرا ۴۰ درصد سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد. در واقع این بدین معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره‌ها ترک می‌کنند. قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به داخل منزل قفل هستند. برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اذعان کرد: شهروندان باید هنگام خروج از منزل، درب و پنجره کلیه اتاق‌ها، بالکن، حیاط خلوت، پشت بام و... را قفل کنند، تا راه نفوذ سارقان به منزل مسدود شود و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد.

تجاری از شهروندان خواست که در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانایی رمز آرامش و امنیت
۲۳:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دستگیری سارقین فایده ای نداره چون سرقت قدیمی ترین جرم تاریخ هستش و قابل ریشه کنی نیست در حالیکه با توجه باینکه درب، بالکن و پنجره ها، تنها معابر ورودی هستند، با اطلاع رسانی این مهم که درب یا حفاظ ضد سرقت وجود خارجی نداره چون سارقین اصلا به جنس درب و حفاظ کاری ندارند و فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند، با آموزش دادن این نکته مهم به جامعه که تنها راه غیر ممکن کردن ورود سارقین اینه که قفل ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پاسیو، بالکن و پنجره ها نصب کنند که حتی اگر دزدان تا پشت در و پنجره ها هم رسیدن، به هیچچچچچچچ روشی نتونن وارد بشن، یقینا و به شدت از سرقتها کاسته خواهد شد. دانایی رمز آرامش و امنیت