کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت!

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: کاربران باید از اعتماد بی‌مورد در خصوص خرید و فروش سیم کارت در شبکه‌های اجتماعی پر کاربرد خودداری کنند.

کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت!سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مجرمان سایبری با ادعای اینکه سیم کارت با یک شماره مشابه در اختیار دارند و یا کاربر برنده سیم کارت شده است در برخی مواقع تا ده برابر قیمت واقعی سیم کارت از کاربر پول دریافت کرده و در آخر شماره‌ای متفرقه، غیر رند و غیر مشابه را به فرد تحویل می‌دهند.

تجاری افزود: همچنین کاربران باید هنگام انتقال سند مالکیت سیم‌کارت‌های خود، حتماً حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی که با آن سیم‌کارت فعال شده‌اند را حذف کند،چرا که احتمال سوء استفاده از حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی توسط خریدار سیم‌کارت وجود دارد.


 


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول انتظامی در مهاباد با بیان اینکه سیم‌کارت خود را بدون سند زدن واگذار نکنید،اضافه کرد: در بسیاری از پرونده‌های کلاهبرداری، با سیم‌کارت‌هایی مواجه می‌شویم که در اختیار مالک اصلی نیست و افراد دیگری از آن سوء‌استفاده می‌کنند و مجرمان سایبری هم به همین دلیل به دنبال خرید سیم‌کارت بدون سند زدن هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد تصریح کرد: این کلاهبرداران برای بالا بردن احتمال فروش سیم کارت خود با ادعا‌های واهی از جمله اینکه سیم کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان با قابلیت دانلود چندین گیگابایت است،کاربران را به خرید تشویق می‌کنند و متقاضیان سیم کارت را فریب می‌دهند.

تجاری از شهروندان خواست که در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.