لزوم تخصیص اعتبار برای پیشگیری از تصادفات

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تخصیص اعتبار برای اقدامات مرتبط با حوزه پیشگیری از تصادفات ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تخصیص اعتبار برای اقدامات مرتبط با حوزه پیشگیری از تصادفات لازم بوده و راه اندازی کمیته متشکل از دستگاه‌های مرتبط با حوادث رانندگی برای تخصیص پرداختی از سوی بیمه به خزانه جهت انجام فعالیت‌های مربوط به حوزه پیشگیری ضروری است.

او بیان داشت: امسال بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال به خزانه برای این بخش پرداخت شد که اگر این پول صرف پیشگیری از تصادفات شود می‌توان سوانح رانندگی را حتی در شهر‌ها نیز کاهش داد و موتور سیکلت‌های فرسوده اسقاطی که در انبار مانده اند با قیمت‌های کم به فروش می‌رسانند، این وسایل نقلیه فرسوده و بدون سند و بیمه هستند.

سلیمانی امیری افزود: مشکلات زیادی را در جامعه به وجود آورده و موجب بروز حوادث رانندگی را ایجاد می‌کند و در زمان بروز تصادف مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و این موتورسیکلت‌های فرسوده باید به شرکت‌های فولادی اختصاص داده شود و در مجتمع قضایی تصادفات استان ۶۱ درصد پرونده‌های تصادف که ساختگی و یا فرد تخلفی داشته است شناسایی و رد شده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: تقاضا داریم که نمایندگانی از پلیس و پزشکی قانونی در این مجتمع مستقر شوند تا رسیدگی به پرونده‌های تصادف با دقت بیشتری انجام شود و بیمه آمادگی دارد که یک ساختمان مناسب برای این مجتمع تامین کند تا با حضور نمایندگان بیمه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در این مجتمع، کار‌های مردم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول گفت: بیمه ایران برای تامین ساختمان این مجتمع در استان همکاری خواهد داشت و این سامانه برای کشور بسیار اهمیت دارد و در شفاف سازی پرونده‌های تصادف و جلوگیری از تخلفات بسیار اثر گذار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.