تصاویر گرفته شده از ماه با لنز 100X جعلی نیستند

شایعه جعلی بودن تصاویر گرفته شده از ماه توسط گوشی Galaxy S21 Ultra که به تازگی معرفی شده، رد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی Galaxy S21 Ultra دارای دو دوربین تله فوتو است که بزرگنمایی یکی از آن‌ها 3X و دیگری زوم 10X دارد. S21 Ultra با هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند از سطح ماه عکس دیجیتالی باکیفیت بگیرد. شایعه شده بود که تصاویری که سامسونگ از ماه می‌گیرد جعلی است و خود ماه نیست.


بیشتر بخوانید


سامسونگ این موضوع را تکذیب کرد و توضیح داد که AI Super Resolution دوربین چندین فریم از ماه عکس می‌گیرد و تصویر نهایی با جزئیات بیشتر را نمایش می‌دهد.

تصاویر گرفته شده از ماه با لنز 100X جعلی نیستند

ریموند وونگ متوجه این موضوع شد و از چند خبرنگار فناوری که نسبت به این موضوع سوءظن داشتند، سوال کرد. یکی از آن‌ها گفت که هیچ برنامه ویرایش تصویری در دوربین وجود ندارد. دیگری خاطر نشان کرد که از قبل نرم افزار‌های زیادی برای ویرایش روی گوشی‌های سامسونگ نصب هستند و تصویر را ادیت می‌کنند.

تصاویر گرفته شده از ماه با لنز 100X جعلی نیستند

ونگ پس از دریافت بازخورد متفاوت، تنها راه اثبات مقایسه تصاویر 100X با تصاویر دیگر از همان ماه گرفته شده با دوربین بدون آینه و لنز دوربرد بود و بررسی کرد که آیا الگو‌ها بین تصاویر به صورت صف آرایی قرار گرفته اند یا خیر. اولین فریم زیر توسط گوشی Galaxy S21 Ultra گرفته شده و تصویر دوم با Sony ASR III.

تصاویر گرفته شده از ماه با لنز 100X جعلی نیستند

سامسونگ در واقع قادر است تصاویری از ماه را در شرایط آب و هوایی مناسب و در مناطق کم نور، البته با ویرایش تصویر حسن پردازش و گرفتن، ثبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار