وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

فساد در توزیع قیر زمینه ساز عقب ماندگی در آسفالت جاده‌ها

اسلامی گفت: فساد در توزیع قیر باعث ایجاد مشکلاتی در این حوزه شد که البته با بررسی‌های صورت گرفته این عقب ماندگی جبران شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی در گفت‌وگو با رادیو با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد وزارت راه و شهرسازی در بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده و نسبت به پیش از انقلاب رشد زیادی کرده و قابل مقایسه با آن دوران نیست، گفت: پیش از انقلاب برای هر گونه انجام فعالیت عمرانی از مهندسان و مشاوران خارجی استفاده می‌کردند که پس از انقلاب تمامی این گروه‌ها پروژه‌ها را رها کردند و رفتند.

او ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر انواع راه‌های آسفالته در کشور داریم که به طور متوسط در این سال‌ها حداقل ۴ هزار کیلومتر راه به میزان راه‌های کشور اضافه شده است.

اسلامی تصریح کرد: امروز شرکت‌های ایرانی و مهندسان ایرانی دارای ظرفیت‌هایی هستند که اگر مزاحمت‌های مستکبران و تحریم‌ها نباشد در بسیاری از کشور‌های دنیا می‌توانند نقش آفرین باشند و در صدور خدمات فنی و مهندسی می‌توانند گام‌های بلندی بردارند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال استفاده حداکثری از دانش روز در پیشبرد برنامه‌های زیرساخت عمرانی هستیم، افزود: در بحث بنادر ظرفیت بنادر ما در آستانه رسیدن به ۳۰۰ میلیون تن است که نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رشد ۱۴ برابری داشته است.

او تاکید کرد: در بحث راه آهن هم خطوط ریلی ما رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و میزان این خطوط نسبت به پیش از انقلاب اسلامی رشد ۴ برابری خواهد داشت.

اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد ما در آینده دسترسی و ایجاد حمل و نقل سریع به ویژه در بخش ریلی است،

این مقام مسئول گفت: ما نباید از قافله دنیا عقب بمانیم چراکه هم اکنون در دنیا قطار‌هایی با سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر وجود دارد و ما هم سعی داریم در بخش حمل‌ونقل ریلی قطار‌هایی با سرعت ۳۰۰ کیلومتر را راه اندازی کنیم.

او ادامه داد: گرچه برای راه اندازی و ایجاد چنین خطوط ریلی نیاز به منابع مالی بسیار زیاد است. البته پیش از این هم اعلام شده بود که ایجاد چنین خطوط ریلی یک کار فانتزی است و خیلی ضرورتی ندارد همین موضوع باعث شد که در این بخش عقب ماندگی داشته باشیم و مهم‌ترین کار ما آن است که بتوانیم سرعت سیر قطار‌های خود را تا سه سال آینده افزایش دهیم و مردم بتوانند از حمل و نقل سریع در این بخش استفاده کنند.

او ادامه داد: اقدام دیگر در بخش حمل و نقلی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم توسعه شبکه زیر ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور است تا بتوانیم از این طریق کریدور‌های ترانزیتی خود را تقویت کنیم و شبکه‌های حمل و نقلی خود را به مراکز بار متصل کنیم و بتوانیم سهم خود را در جابه جایی بار و مسافر افزایش دهیم.

به گفته اسلامی با اتصال به مراکز بار و ایجاد ارتباط با کشور‌های آسیایی و اروپایی باید سهم بار در ترانزیت را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من قبول دارم در کیفیت آسفالت جاده‌های کشور دچار عقب ماندگی هستیم، بیان کرد: حدود ۸ هزار کیلومتر آسفالت در کشور انجام داده‌ایم و امیدواریم با افزایش این سیاست و با انجام اقدامات در این حوزه بتوانیم عقب ماندگی‌ها در این بخش را جبران کنیم.

اسلامی توضیح داد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت و فسادی که در بخش قیر و آسفالت ایجاد شد ما دچار این عقب ماندگی‌ها شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار