سناتور جمهوری خواه ایالت داکوتای جنوبی:

اقدامات پسا انتخاباتی ترامپ جایی برای دفاع از او باقی نگذاشته است

سناتور جمهوری خواه ایالت داکوتای جنوبی اعلام کرد اقدامات رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از انتخابات سوم نوامبر قابل دفاع نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سناتور جمهوری خواه ایالت داکوتای جنوبی معتقد است که اقدامات دونالد ترامپ هیچ جایی برای دفاع از او توسط هم حزبی هایش باقی نگذاشته است.

سناتور جان تون در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند از اقدامات رئیس جمهور سابق در خصوص حملات به کنگره آمریکا دفاع کند، صریحا اعلام کرد نه به هیچ وجه. سناتور آمریکایی افزود راهی که او پس از انتخابات در پیش گرفت هم از نظر اظهارنظر‌های عمومی و هم از نظر کار‌هایی که سعی داشت با انجامش نتیجه را تغییر دهد، غیر قابل دفاع است.

این سناتور جمهوری خواه البته همانند دیگر هم حزبی‌های خود پاسخ روشنی به این سوال نداد که در مقابل شبهه افکنی ترامپ درباره سرقت آرا انتخاباتی و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، چه اقدامی باید صورت گیرد. سناتور تون گفت یکی از راه‌ها اینست که این مسئله در دادگاه بررسی شود. من قصد ندارم از اقدامات او دفاع کنم.

ترامپ به خیال خود با توسل به خشونت هوادارانش سودای ماندن در کاخ سفید را تحقق می‌بخشید، حامیانی که به تحریک شخص او در جریان نشست اخیر سنا برای تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر با یورش به ساختمان کنگره، هم رسوایی ملی را برای آمریکا رقم زدند و هم پرونده استیضاح ترامپ را بار دیگر روی میز دموکرات‌ها قرار دادند. رخدادی که به جای ابقا ترامپ در کاخ سفید، احتمالا دست او را برای همیشه از مقام ریاست جمهوری آمریکا کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار