فیشینگ با عنوان افزایش فالوور در اینستاگرام

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: مجرمان سایبری با عنوان افزایش فالوور، کاربران را به درگاه جعلی فیشینگ هدایت می‌کنند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برخی از کاربران به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و فالوور‌های خود در صفحه‌های شخصیشان هستند که در این بین با نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی و نامعتبر که توسط سودجویان طراحی و منتشر می‌شوند، اطلاعات شخصی شان به خطر می‌افتد و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی افزود: کلاهبرداران با عنوان افزایش فالوور متقاضیان را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه‌های خود برداشت غیرمجاز می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: بیشتر فالوور‌های جدیدی که از این روش بدست می‌آورند، ربات‌ها یا حساب‌های جدیدی هستند که ممکن است فقط در عرض چند هفته شما را دنبال کنند و پس از آن دیگر جزء دنبال کنندگان شما نباشند.

توحیدی تصریح کرد: خرید فالوور اینستاگرام از نظر فنی ایمن نیست. بهتر است به جای خرید دنبال کننده فیک و تقلبی از راه‌های معتبر و بهتر برای افزایش تعداد بازدید کنندگان خود استفاده کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: مراقب سایت‌هاى فیشینگ و اپلیکیشن‌هاى جعلى پرداخت باشید و هرگونه خرید و پرداخت اینترنتى خود را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاى رسمى و قانونى انجام دهید.

سرهنگ توحیدی از تمام کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.