حجت الاسلام مهدی طائب گفت: به شخصیت ابوطالب(ع) باید فراتر از بحث کلامی پرداخت چرا که ایشان شخصیتی فرادینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حجت الاسلام مهدی طائب،رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در دیدار با دست اندرکاران برگزاری همایش بین المللی ابوطالب (ع) با اشاره به نقش بی بدیل حضرت ابوطالب (ع) در تقویت و ماندگاری اسلام گفت: ایشان پا را از سربازی فراتر نهاده و برای اسلام سربازی کردند و نام سردار گمنام برای ایشان و برای این همایش زیبنده است.

او ادامه داد: به طور معمول سرداران در یک بعد سرداری می‌کنند، یکی خوب شمشیر می‌زند، یکی از منطق قوی خود بهره می‌برد و دیگری از سرمایه اجتماعی قوی خود سود می‌برد و برخی هم از ثروت خود استفاده می‌کنند، اما ابوطالب جامع بود و از شمشیر، زبان و منطق، سرمایه اجتماعی و ثروت خود برای تقویت اسلام بهره برد و نه تنها برای مسلمین بلکه برای بشریت الگو بود.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اثر علامه امینی در خصوص مظلومیت ابوطالب (ع) اظهار کرد: ما اینجا دو وظیفه داریم یکی این که او را از مظلومیت خارج کنیم و دو م این که با داشتن الگویی، چون ایشان خود را از مظلومیت خارج کنیم و مثل او شویم.

او بیان کرد: ابوطالب یک انسان ذو ابعاد است که برای معرفی ایشان نیازی به حدیث سازی نیست و با این سابقه ایشان در دفاع از حق، لازم است که ایشان معرفی شوند و روی این بعد از شخصیت ایشان کار شود و یکی از آثار این همایش این می‌تواند باشد که سمپاشی‌های داعش را در خصوص ایشان بی اثر کند و افکار را از نو بسازد.

طائب گفت: مقابله ابوطالب با یهود جزو قسمت‌های پنهان تاریخ است و به صورت تحلیلی بیان می‌شود، اما در خصوص حمایت‌های ایشان از پیامبر (ص) تاریخ وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد و به بعد مقاومت ایشان پرداخت چرا که می‌تواند الگوی مناسبی باشد برای کسانی که از مقاومت مأیوس شده اند.

او افزود: به شخصیت ابوطالب باید فراتر از بحث کلامی پرداخت چرا که ایشان شخصیتی است فرادینی که اگر به چین یا روسیه و یا هر کشور دیگری معرفی شود همگان طالب او می‌شوند و می‌بینیم که یک عالم مسیحی به خاطر دفاع ایشان از حق او را تکریم می‌کند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به توان گفتمانی ابوطالب (ع) گفت: توان بالای حضرت ابوطالب (ع) در کلام و منطق قوی ایشان به حدی بود که توانست ابوجهل‌ها را بر جای خود بنشاند.

او گفت: داعش بیشترین نیرو‌ها را از قفقاز جذب کرد و از سوی دیگر شاهد فعالیت وهابیت در هند و پاکستان هستیم و با این شرایط چه خوب است که مسئولان همایش تمرکز ویژه‌ای برای جذب آثار و مقالات از این مناطق داشته باشند.

طائب عنوان کرد: باید به ابوطالب (ع) با یک نگاه فرادینی نگریست و از این راه می‌توان در کشور‌های مختلف حتی در مناطق آمریکای جنوبی مطرح کرد و وقتی چنین شخصیتی مطرح شود چهره‌های نظیر چگوآرا رنگ می‌بازند و در شرایطی کشور‌هایی مانند عربستان چهره تاریکی از اسلام را به جهان مخابره کرده اند ابوطالب (ع) می‌تواند به مثابه نورافکنی بر چهره ظلمت گرفته اسلام بتابد و حقیقت آن را برهمگان روشن کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار