گاز رسانی به ۹۱ روستای کردستان در دهه فجر

️ مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:در دهه فجر امسال ۹۱ پروژه گازرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال در استان کردستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه درمجموع ۲۰۰ پروژه گازرسانی در استان با ۹۶۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی می شود،گفت:از این تعداد  ۱۰۹ پروژه مربوط به بخش صنعت و ۹۱ طرح نیز در بخش روستایی است.

او افزود: همچنین طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی بیان کرد: در بانه گازرسانی به ۲ روستا با ۱۲۸ خانوار و ۲ شهرک مسکونی شهری با ۸۱۰ خانوار، ۶ روستا در بیجار با ۱۷۱ خانوار، سه روستا در دهگلان با ۱۲۶ خانوار و سه روستا در دیواندره با ۵۱ خانوار افتتاح می‌شود.

اوگفت: گازرسانی به ۲ روستا در سروآباد با ۲۹۳ خانوار جمعیت، سقز ۱۵ روستا با ۵۷۶ خانوار، سنندج ۹ روستا با ۷۵۱ خانوار، کامیاران ۹ روستا با ۴۷۷ خانوار و مریوان ۹ روستا با ۴۱۰ خانوار، از برنامه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.

فعله‌گری تعداد پروژه‌های مربوط به کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی روستایی را ۳۳ پروژه با تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۳۵ خانوار اعلام کرد و گفت: در بانه عملیات گازرسانی به ۲ روستا با ۳۵ خانوار، بیجار ۹ روستا با ۲۳۳ خانوار، دیواندره ۲ روستا با ۳۶ خانوار، سقز ۹ روستا با ۲۱۸ خانوار، سنندج پنج روستا با ۳۱۷ خانوار، قروه سه روستا با ۲۲ خانوار و مریوان سه روستا با ۱۷۰ خانوار آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: برای بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان، ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۳ روستا نیز ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه گازرسانی به ۶۷ واحد صنعتی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: برای بهره‌برداری از طرح‌های قابل افتتاح ۶۶ میلیارد ریال هزینه شده، ۳۶ هزار و ۸۵۹ متر شبکه اجرا و یک ۱۰۷ علمک نصب شده است.

فعله‌گری افزود: در دهه فجر ۱۱ واحد صنعتی در بانه، پنج واحد در بیجار، هشت واحد در دیواندره، ۱۰ واحد در سقز، پنج واحد در قروه، ۱۸ واحد در سنندج و ۱۰ واحد در کامیاران از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.

گفتنی است؛ برای گاز رسانی به ۵۸ پروژه روستایی افتتاح شده ۲۶۵ هزار و ۱۴۱ متر شبکه گذاری صورت گرفته و ۱۶۴۸ عملک نیز نصب شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.