آغاز عملیات گسترده نظامی در غرب عراق

نیرو‌های عراقی عملیات «اسود الجزیره» در استان غربی عراق را برای پیگرد و ریشه‌کنی تروریست‌ها آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (دوشنبه) از آغاز نخستین مرحله از عملیات «اسود الجزیره» (شیر‌های جزیره) در مناطق جزیره در غرب کشور خبر داد.

این واحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخستین مرحله از عملیات الاسود الجزیره برای بررسی مناطق جزیره در غرب کشور آغاز شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی افزود: در این عملیات، فرماندهی ستاد عملیات جزیره، صلاح الدین و غرب نینوا در ۹ محور مشارکت دارند.

در این بیانیه آمده است که این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش برای پیگرد تروریست‌ها در مناطق بیابانی و هدف قرار کردن مخفیگاه‌های آن‌ها انجام می‌شود.

پیش از این، داعش اقدام به دو انفجار انتحاری در میدان الطیران بغداد و حمله تروریستی به نیرو‌های الحشد الشعبی در استان صلاح الدین کرد که در پی این دو اقدام، چندین نفر شهید و زخمی شدند.

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق نیز روز گذشته عملیات پیگرد، دستگیری و پاکسازی عوامل تروریستی در مناطقی از شرق استان الانبار را آغاز کردند.

الحشدالشعبی عراق بر اهمیت آماده سازی نیرو‌ها برای مقابله با تحرکات هسته‌های باقی مانده تروریستی داعش تاکید کرد.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله الحشدالشعبی، نیز از درخواست‌های مردمی در این استان برای افزایش حضور نیرو‌های مردمی در برخی مناطق خبر داد.

«صباح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، اعلام کرد که طرف‌های سیاسی و خارجی با حمایت آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند تا نیرو‌های الحشد الشعبی را از منطقه جرف النصر که محلی است که استان‌های بابل، الانبار و بغداد تا کربلا را به یکدیگر متصل می‌کند، خارج کنند.

در همین راستا، «مظفر الحمیداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، تاکید کرد: اگر نیرو‌های بیگانه در کشور نباشند تروریست‌های حمایت مالی و نظامی دریافت نخواهند کرد. نیرو‌های بیگانه همانطور که در بیابان‌های الانبار شاهد آن بوده‌ایم هر آنچه تروریست‌ها نیاز داشتد را در نبود نیرو‌های امنیتی به آنان تحویل می‌دادند.

این کارشناسان خواستار افزایش مراکز رصد و حضور دستگاه‌های امنیتی در مناطقی شدند که هسته‌های خاموش داعش در آن با حمایت‌های نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکایی‌ها فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار