پیشرفت ۹۳ درصدی عملیات ساخت سالن ورزشی معلولان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی عملیات ساخت سالن ورزشی معلولان استان گفت: برای تکمیل این فضای ورزشی سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عملیات ساخت سالن ورزشی معلولان استان با پیشرفت ۹۳ درصدی همراه است که برای تکمیل این فضای ورزشی سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او افزود: سالن ورزشی معلولان استان از طرح‌های مشترک بهزیستی و ورزش و جوانان محسوب می‌شود که عملیات اجرایی آن از سال ۹۳ آغاز شد و تاکنون ۱۱ میلیارد ریال برای ساخت این سالن ورزشی هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: این سالن با استاندارد‌های ورزشی ویژه معلولان مناسب‌سازی شده است و اجرای کف‌پوش، برقراری انشعاب آب، برق و گاز و تامین تجهیزات ورزشی و فضای اداری آن به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون این مبلغ به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص نیافته است.

او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم به منظور تامین تجهیزات ورزشی با سازمان بهزیستی کشور انجام شده است و امید می‌رود این فضای ورزشی که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز معلولان به فضای اختصاصی را رفع کند در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عسگری در ادامه تعداد معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۵ نفر از این افراد در رقابت‌های ملی، آسیایی و جهانی صاحب نشان شده‌اند و تاکنون هشت نفر از معلولین استان نیز توانسته‌اند در دوره‌های مختلف به مسابقات پاراالمپیک راه یابند.

او در خصوص حمایت‌های بهزیستی از ورزش معلولان افزود: بخشی از هزینه‌های ورزشی معلولان همچون هزینه ایاب و ذهاب و تهیه وسایل ورزشی به آنان پرداخت می‌شود و قهرمانان ورزشی نیز می‌توانند از کمک‌هزینه خرید تجهیزات بهره‌مند شود.

عسگری با بیان اینکه قیمت تجهیزات ورزشی در برخی رشته‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است اضافه کرد: کمک هزینه‌هایی که در حال حاضر به قهرمانان ورزشی استان پرداخت می‌شود جوابگوی تمام نیاز آن‌ها نیست، اما با افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده می‌توان به افزایش اعتبارات حوزه ورزش معلولین نیز امید داشت.

او ادامه داد: تاکنون با همکاری هیئت ورزشی جانبازان و معلولان، ناشنوایان و نابینایان برای استفاده معلولان از فضا‌های ورزشی موجود در استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و سعی خواهد شد همسو با تفاهم‌نامه‌های سازمان بهزیستی و فدراسیون‌های ورزشی، برای توسعه ورزش این قشر در استان اقدامات مؤثرتری انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار