در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در پیچ و خم تصویب بودجه

شریفی‌مقدم گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس به تصویب رسیده است اما هنوز به بهانه‌های مختلف اجرایی نمی‌شود.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور، اظهار کرد:  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است اما متاسفانه هنوز این قانون به بهانه‌های مختلفی در کشور اجرا نمی‌شود.

او ادامه داد: تاکنون قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کمیسیون اجتماعی دولت چندین بار مطرح شده است اما به دلیل نبود عزم جدی در اجرای این طرح، هنوز قانون تعرفه گذاری در ایران اجرا نمی‌شود. تلاش زیادی برای مهیا شدن شرایط جهت اجرای این طرح به خصوص در فصل بودجه انجام داده ایم.

شریفی مقدم افزود: در حال حاضر با دستور وزیر بهداشت، کمیته‌ای جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تشکیل شده است و امیدواریم هرچه زودتر مقدمات اجرای طرح فراهم شود.

او افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف به استفاده از بودجه عمومی و سرانه سلامت برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. در حال حاضر بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس قرار دارد و این کمیسیون نمی‌تواند بودجه‌ای را اضافه کند.

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: نگران این موضوع هستیم که قانون تعرفه گذاری پرستاری به بدترین نحو اجرا شود و اثربخشی و کارایی خوبی نداشته باشد. اگر خدمات پرستاری دارای تعرفه شود از نظر هزینه‌ها به نفع صندوق‌های بیمه گر خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار